
Служителите на Туитър са били информирани, че офисите на компанията временно са затворени до понеделник, а пропуските им - спрени. Не се изтъква причина за решението.
То идва на фона на съобщения, че стотици служители на социалната мрежа си тръгват след ултиматума на новия ѝ собственик Илон Мъск работещите да се регистрират за "многочасова работа на пълни обороти" или да напуснат.
Седем сенатори от Демократическата партия предупредиха, че Туитър се отнася с незачитане към потребителите. Те изпратиха писмо до Федералната търговска комисия с искане при необходимост да се предприемат принудителни действия срещу компанията или отделни нейни ръководители. Европейската комисия обяви, че засега продължава да използва Туитър, но проучва други възможности, съобщи БНТ.
Стотици служители заявиха, че са отхвърлили ултиматума от новия собственик Илон Мъск да подпишат, че приемат да работят при по-дълго и интензивно работно време, за да се изгради нов, "хардкор "Туитър"". Мъск каза, че тези, които не са подписали, ще бъдат освободени, предаде БТА.
Шефът на социалната мрежа е изпратил в сряда имейл до служителите, искайки от тях да кликнат с "да" на интерактивен бутон, за да потвърдят, че ще останат в компанията при новите условия, като тези, които не са приели до снощи, ще получат тримесечни обезщетения за прекъсване на трудовия си договор.
Както изглежда броят на служителите, избрали да напуснат, е изненадал Мъск и екипа му. Милиардерът отстъпи от настояването си всички да работят в офисите – първоначалните намерения за спиране на дистанционната работа отблъснаха много служители, оцелели след първата вълна съкращения.
Очаква се обаче служителите "да се срещат лично с колегите си с разумна периодичност, в идеалния случай - веднъж седмично, но не по-малко от веднъж месечно".
Откакто пое "Туитър" преди три седмици, Мъск съкрати половината от 7500-те му служители на пълно работно време и неизвестен брой подизпълнители, които отговарят за модериране на съдържанието.
Много от тях използваха социалната мрежа, за да се сбогуват с колегите си, и има информация, че стотици служители са потвърдили по канали за лични съобщения, че напускат.
В резултат на това нараснаха опасенията, че платформата може да има проблеми да остане онлайн, тъй като голяма част от хората, занимаващи се с поддръжката, са напуснали компанията и разрешаването на какъвто и да е вид други проблеми може да отнеме по-дълго време без ключови инженери на място.