
Рекламните паузи са все по-дълги напоследък, но нарушение на медийния закон няма. Телевизиите спазват изискването рекламите да не надхвърлят 20% от допустимия интервал по време на праймтайма. Това е изводът от осъществената проверка на Съвета за електронни медии (СЕМ) в Би Ти Ви, Нова тв, България он еър и БНТ.
Наблюдението е направено в рамките на два дни - един делничен и един през уикенда. Отразяването на спортни събития с международно значение позволява на БНТ да излъчва реклами, чийто обем може да достига до 20% от общото време в праймтайма.
Наблюдението установява, че по времето на световното първенство по футбол, което се излъчва по БНТ1, се разпространяват множество хазартни реклами. Изводът от проверката е, че търговските съобщения се излъчват в обозначени рекламни блокове, като част от тях са позиционирани в долната част на екрана по време на предавания.
СЕМ прие и отчета на генералния директор на БНР Милен Митев за 2022 г. Той увери всички, че не са изгубени архиви от радиото, след като във вторник са установили вируси в мрежата на БНР.
Въпреки това основната дейност на радиото не е засегната. Все още нямат отговор на въпроса дали това е целенасочена атака, или лошо стечение на обстоятелствата. През тази година са отделели повече средства за антивирусна програма, отбеляза още Милен Митев.
В отчета беше посочена работата на екипа на БНР за проверка на факти, която е забелязана от Европа и че ще има допълнително обучение, за да може повече хора да се включат към екипа. Отбелязано беше, че БНР създава съдържание не само за аудиторията в страната, но и за българите в чужбина, както и за всички чужденци, които искат да научат повече за България. Има дори и сайт на румънски език към радио „България".
След едноседмично наблюдение СЕМ установи, че в предаванията на "Хоризонт" - „Преди всички", „12+3" и „Политически НЕкоректно", има плурализъм на гледните точки при отразяването на различни идеи и убеждения в обществото.