Стефан Еленков: В нашия бизнес соловите играчи не изкарват дълго

Всичко е възможно в живота, стига да си разумен, упорит и постоянен

Има повече от 20-годишен опит в организирането на събития в България, които събират над 100 хил. души всяка година. Начело е на Fest Team – промоутърска компания, основана 2012 г., която организира музикални и танцови събития, концерти и фестивали. Притежавайки многогодишен опит в създаването на цифрово и социално съдържание, Fest Team изгражда и предлага 360-градусови решения за своите и за партньорски събития. В богатото портфолио на компанията влизат повече от 15 издания на Fanta Dance Festival – един от най-големите танцови салса фестивали в България и Европа, фестивалът Spirit of Burgas, aктуалните издания на фестивала Hills of Rock, Spice Music Festival и Аrte Feastival. В партньорство с други промоутърски компании участват в реализирането на едни от най-големите концерти в страната: Arctic Monkeys, Iron Maiden, Sting, Five Finger Death Punch, Imany, Bryan Adams, Tom Jones и др. От 2020 Fest Team е предпочитаният партньор за България от водещата световна компания за развлечения на живо Live Nation.

Интервюто е част от специалното издание на „24 часа“ и TREND „Мъжете с решения“, част от поредицата за успели личности с визионерски нюх. Новият брой е посветен на онези мъже, които взимат важни и трудни решения всеки ден, на лидерите, които утре ще сочат посоката в бизнеса, технологиите, ценностите и стремежите на съвременния човек. „Мъжете с решения“ е издание за търсещите и за смелите, за хората с вроден усет към промените и със здрав гръб за отговорността на растежа.

- Кога и какви решения взехте, които дадоха посока на вашия бизнес? А на последвалия успех?

- Може би едно от най-важните решения, които взех, беше след колапса на Spirit of Burgas – да не се отказвам и да продължа напред. Следващото важно решение, което също даде тласък на бизнеса, беше по време на пандемията. С екипа ми решихме, че въпреки цялата усложнена обстановка ние ще дадем възможност на хората да се събират заедно и да преживяват емоцията на музиката, съобразявайки се с всички изисквания на медицинските власти. Друго важно решение беше диференцирането на бизнеса и възможността да правим и участваме в различни събития, да си партнираме с различни организации, така че да не зависим само от един стил музика, а по-скоро да работим комплексно и да имаме някакво ниво на сигурност в това, което правим.

- Защо и как избрахте точно в тази сфера да правите кариера? Кога разбрахте, че това е правилната посока?

- За мен организирането на събития винаги е било хоби и много приятно занимание. Възможността навремето да се включва в екипа на Spirit of Burgas ми даде един много по-широк поглед над индустрията, свързана с развлеченията. Никога не съм приемал моя поминък като работа, за мен по-скоро е било хоби, но постепенно се превърна в нещо доста голямо и значимо и сега мога смело да заявя, че аз работя хобито си.

- Кога разбрахте, че това е правилната посока?

- Когато организирахме концерт на Sting & Shaggy в Античния театър в Пловдив. Тогава за първи път се сблъсках с Live Nation директно. Работейки пряко с тях, реализирайки всички неща, които трябваше да бъдат направени за това събитие, начинът, по който бяха случени, и удовлетворението, което изпитах след това събитие, ми показа, че това е правилният път, това е вярната посока. Освен това те се изказаха доста ласкаво за работата ни. Оттогава станахме доста близки, започнаха да имат все по-голямо доверие в мен и в екипа ми и вече работим повече заедно.

- Конкуренцията следи ли вашите стъпки?

- Напоследък, смятам, че се забелязва едно по-колегиално отношение и сближаване между различните промоутъри в страната. Опитваме се по някакъв начин да работим заедно и най-малкото да се координираме там, където не е възможно да работим един с друг, за да може все пак всички да сме окей със ситуацията. Вярвам, че безкешовите плащания, интегрираните решения за покупка на билети, въвеждането на застраховки за билет, новата платформа за препродажба на билети и партньорствата ни с различни благотворителни организации и фондации са тренд, който Fest Team задава.

- Трудните решения, които са довели до сериозен напредък?

- Най-трудните решения всъщност са свързани с първоначалното решение - дали си струва за дадена група да бъде заплатен определен хонорар за участието ѝ на концерт в България. Вземал съм такива решения, които са в тотално диаметрална посока, за да е по-интересно. Едното беше супер успешно – концертът на Arctic Monkeys, а другото беше тотален провал – този на Мanowar. Това се случи в рамките на само една година.

- Каква е ролята на екипа ви във взимането на решения? Умеете ли да се вслушвате и доверявате?

- В нашия бизнес, ако решиш да си солов играч и всички решения да вземаш сам, няма да изкараш дълго време. Ролята на екипа е изключително важна и безкрайно много се радвам за това, че имам до себе си хора професионалисти, с някои работим повече от 10-15 години и всеки в тази машина знае как да свърши своята работа най-добре.

- Разкажете за някое важно решение, което е променило начина ви на мислене и подхода ви в бизнеса?

- Най-важното решение бе да инвестирам и разширя бизнес профила на Fest Team от компания, която се занимава само с организиране на събития, в такава, която предлага и практически решения за организирането на събитието. Стандартно всяка една фирма, която се занимава с организиране на събития, наема различни подизпълнители от страната или чужбина, за да изпълни своя проект. Ние подходихме малко по-различно, създавайки компании, които могат да задоволят нуждите ни от подбора на артисти, през маркетинга и комуникацията на събитието, до пускането на билети в продажба, техническото обезпечаване, охраната, кетъринга на място и т.н. Това разшири възможностите ни неимоверно много и ни дава свобода за действия, които малко промоутърски компании могат да си позволят.

- Най-интересното предизвикателство, което получихте от живота?

- Балансът между това колко време прекарвам, работейки хобито си, и времето, което отделям за семейството си. Това е почти невъзможно, особено през лятото - периода, в който интензивно се случват събития. Тогава работата определено взима превес и ми остава много по-малко време за семейството, но се надявам това да се промени.

- Кой взима решенията във вашето семейство и как се взимат те? Имате ли някакви ритуали?

- Вземането на решения в семейството е един общ синхронизиран процес и често търсим решение, за което аз и половинката ми да сме съгласни. Винаги се опитваме да се съобразяваме един с друг и да търсим консенсус, за да може решението да е еднакво удовлетворително и за единия, и за другия.

- Как вашите родители ви научиха да взимате решения?

- Те ме научиха на смелост и упоритост. Каквито и трудни моменти да е имало в нашето семейство, родителите ми винаги са се борили, не са се предавали и са продължавали напред. Те са моят пример, че всичко е възможно в живота, стига да си разумен, упорит и постоянен.

- Какво искате да знаем за мъжете от вашето поколение? Какво харесвате в тях и какво бихте коригирали?

- Интересен въпрос! Може би най-важното е, че това са мъже, които никога не се отказват и се борят за личното си щастие. Иска ми се повечето от нас да са такива. Защото смятам, че когато ти си спокоен и щастлив и вярваш в нещата, които правиш, ще помогнеш и на хората около теб да постигат същите резултати.

Може да намерите Мъжете с решения“ на местата за продажба на списания в цялата страна.

Автор на статията

24 часа


Споделете статията

Четете още