Красимир Тодоров: Да си пазарен лидер е не само привилегия, но и огромна отговорност

Свободата да взимаш решения е ключова за увереността в работата и в живота

Той е ръководител на направление „Акционен мениджмънт“ в Каuflаnd България и е  част от екипа на компанията вече шест години. Отговорностите му са свързани с планирането на всички промоционални продукти във всички рекламни канали на Kaufland. Има 11 години опит в сектора на бързооборотните стоки. Възпитаник е на ГПЧЕ „Йоан Екзарх“ – Варна, където учи немски език. Завършва висшето си образование в специалност „Финанси“ в Университета за национално и световно стопанство. Магистър е по „финансов мениджмънт“ в същия университет.

Интервюто е част от специалното издание на „24 часа“ и TREND „Мъжете с решения“, част от поредицата за успели личности с визионерски нюх. Новият брой е посветен на онези мъже, които взимат важни и трудни решения всеки ден, на лидерите, които утре ще сочат посоката в бизнеса, технологиите, ценностите и стремежите на съвременния човек. „Мъжете с решения“ е издание за търсещите и за смелите, за хората с вроден усет към промените и със здрав гръб за отговорността на растежа.

-  Защо и как избрахте точно в тази сфера да правите кариера? Кога разбрахте, че това е правилната посока?

- От дете проявявам интерес към математиката. Игрите с числа винаги са били сред любимите ми занимания. Затова може би неслучайно още на 23 години започнах работа в сектора на модерната търговия. За мен това беше шанс да се занимавам с нещо, което харесвам. Постепенно този бизнес ме увлече и се превърна в моя страст. И до ден днешен една добре планирана и изпълнена рекламна активност ми носи голямо удовлетворение – харесва ми да дефинирам концепцията, да следя изпълнението и да виждам доволния клиент в края на процеса, като едновременно са изпълнени и целите на компанията.

- Кога и какви решения взехте, които дадоха посока на настоящата ви работа? А на последвалия успех

- Направлението „Акционен мениджмънт“, което ръководя, отговаря за планирането на всички промоционални продукти във всички рекламни канали на Kaufland. Създадохме го преди четири години, като това беше голяма промяна за цялата организация и ни изправи пред редица предизвикателства, и то не само чисто организационни. Нужно беше не само да коригираме процесите, но и начина, по който гледаме на бизнеса. Съществено беше да осъзнаем нуждата от промяна въпреки водещата ни позиция на пазара. Да си пазарен лидер, е не само привилегия, но и огромна отговорност. Изискват се гъвкавост и готовност за внедряване на иновации. За да повишим качеството на предлаганите от нас оферти, извършихме редица анализи – какъв тип са клиентите ни, кои продукти не намират при нас, какви свързани покупки правят. Това ни помогна да надградим стратегията си за рекламни активности, ориентирани изцяло към клиента. Освен познатите класически промоции на хранителни продукти от различни категории интегрирахме множество тематични активности като вече добилите изключителна популярност „1+1“, „XXL“, „Всичко за 1,2,5,10 лева“. Разработихме български седмици с фокус върху собствената ни марка „Брей!“. Въведохме нови кампании в бизнеса ни с нехранителни стоки като сезонните ни „Ценовалежи“, както и редица партньорски и лоялни програми. Към днешна дата с радост наблюдавам, че въпреки изключително динамичния сектор, в който работим, Kaufland успява да отговори на все по-големите изисквания, които имат клиентите ни – както по отношение на цена, така и по отношение на качество, разнообразие и иновации в асортимента.

- Как се променя бизнесът ви днес – след пандемия, по време на война и сериозна инфлация? Как ще решите накъде да поемете – по интуиция, с помощта на екипа си или имате други методи?

- Последните години бяха изпитание за всички страни и всички сфери на дейност. За сектора на модерната търговия – също. Изправихме се пред инфлация, нарушени вериги на доставки, нестабилно клиентско търсене. Всичко това изискваше от нас вземането на бързи, но информирани решения. По време на COVID пандемията основен приоритет беше подсигуряването на стоките от първа необходимост – не допуснахме да имаме празни рафтове, както се случи в някои европейски държави, което допринесе за повече спокойствие в обществото. Всичко това стана възможно благодарение на отличната екипна работа в нашата компания. Помогна ни комбинацията от опит и принадлежността ни към каузата – да сме надеждни в трудни времена. И точно когато мислехме, че сме подготвени за всичко, дойде февруари 2022 година. Конфликтът в Украйна ни изправи пред съвсем различни предизвикателства. Ценовите промени в много категории станаха в пъти по-големи, в сравнение с COVID пандемията и стандартните методи за оценка на пазара изведнъж станаха неприложими. За да се справим, дискутирахме търпеливо и продължително в широк кръг. Гордея се, че работя с топпрофесионалисти, които могат да действат уверено и ефективно дори в стресови ситуации, които не са рядкост в ритейла.

- Кой е бизнесът на бъдещето, в който ще ви е интересно да се развивате и доказвате?

- Пазаруването на храна онлайн – това е област, която смятам за изключително интересна. На практика за мен тя е част от настоящето, доколкото и сега се занимавам с нея, но бих желал да продължа да се развивам в тази посока и в бъдеще. Типът клиент, мотивацията и вземането на решения за покупката на конкретни продукти са много различни в сравнение с пазаруването на място в магазина. Това превръща анализа на данните и създаването на подходящи кампании за онлайн клиентите в изключително предизвикателно, но много интересно занимание.

- От кого сте се учили да взимате решения и да ги отстоявате?

- От родителите ми съм научил, че всяко решение трябва да е осъзнато и добре обмислено, но и обсъдено с близките хора. От малък съм получавал свободата да взимам решения и това ми помага днес да съм уверен както в професионалния, така и в личния си живот.

- Как решавате, че някой е ваш приятел? Само емоциите ли диктуват тези процеси?

- Късметлия съм да имам стойностни приятели, с които не само си пасваме емоционално, но и с времето сме доказали, че можем да разчитаме един на друг. „Ритуалите“, които имаме с приятелите, говорят много за всеки от нас като личност – в моя случай това са събиране и разговори за футбол поне веднъж седмично, както и традиционен морски уикенд в началото на юли.

- Кой взима решенията във вашето семейство и как се взимат те? Имате ли някакви ритуали?

- Всички решения в семейството се взимат от тричленен семеен съвет – съпругата ми, тригодишната ни дъщеря и аз. Тъй като са необходими два от три гласа, за да се вземе решение с мнозинство по дадена тема, често попадам в неизгодна ситуация.

- Как мъж с много ангажименти възпитава своите деца и кое е най-важното в общуването с тях, така че успелият мъж да може да се нарече и успял баща?

- Ключово е освен физически бащата да присъства и ментално в живота на децата си. Старая се да се изключвам от други теми, когато общувам с дъщеря ми. Времето с нея ми помага да се връщам към детето в себе си – има играчки, на които аз се радвам повече от нея.

- Кои са предразсъдъците за мъжете и мъжеството, на които все още сме подвластни?

- Все още по нашите географски ширини битува разбирането, че мъжете трябва да изкарват повече пари или повече мъже да заемат високи корпоративни позиции. От опита ми в Kaufland мога убедено да потвърдя, че жените са не по-малко подготвени и можещи от силния пол в това да отстояват позициите си и да се развиват. Нашата компания е пример за равнопоставеност между мъжете и жените, включително и на най-високи позиции.

- Ако загубите всичко, което сте постигнали, с какво ще се заемете? А страх ли ви е от това?

- Страхът не е присъщ за хората в сектора на модерната търговия, където промените са най-сигурното нещо. Ако ми се наложи рестарт, бих се занимавал с нещо, свързано с живот близо до вода. Например малко заведение до морето с класически морски ястия, поднесени по различен начин.

Може да намерите Мъжете с решения“ на местата за продажба на списания в цялата страна.

 

Автор на статията

24 часа


Споделете статията

Четете още