
Започващото този уикенд автомобилно изложение в Брюксел се очертава да бъде най-мащабното в Европа от повече от две години. Салонът в Експоцентъра в "Хейзел" закръгля 100 години и ще посрещне стотици хиляди автомобилни ентусиасти. Досега автосалона в Брюксел оставаше в сянката на този в Женева, който се провеждаше по традиция в началото на март. Изложението в Женева обаче бе отлагано последните 2 години, а тазгодишното ще се проведе в...Катар.
През октомври миналата година Париж се опита да възроди традициите, но претърпя пълен крах с минималното си участие на автомобилни марки и малък интерес от страна на публиката. Последният панаир в Мюнхен, който замени салона във Франкфурт, беше по-голям по площ и разположен по централните площади на града, но бе по-скоро изложение на станции за зареждане и други концепции за мобилност, отколкото на автомобили. Например в някои зали имаше само две или три коли.
Сега Брюксел връща добрите стари времена на изложениета, макар и не с предишния им блясък и помпозност. Изложбената площ ще е наполовина по-малка от тази преди пандемията от корона вирус, а палата с мотоциклети ще липсва. Щандовете ще са по-малки, защото марките искат да спестят пари. Освен това някои водещи производители като Mercedes, които отсъстваха в последните години от салоните, ще са в Брюксел. От списъка с компаниите най-големите отсъстващи са само Volvo и Ferrari.
Посетителите обаче ще могат да мината по така нареченото „Авеню“, където ще са паркирани редица „коли мечти“. Ще има и "зона за електронни спортове“ със симулатори на F1 и игрови конзоли за виртуални автомобилни състезания.
Както и в София, така и в Брюксел, изложението се е възприемало винаги като "шопинг шоу“, пишат местните медии. Това е и причината салонът да оцелява засега.