
Рекордни нива на инфлацията, отворена ножица на обедняване, работихме максимално да я затворим. Успяхме, всички мерки дадоха резултат, това заяви икономическият вицепремиер Христо Алексиев.
Систематично и целенасочено работихме за справяне със свръхвисока инфлация. Всеки божи ден следя цените на горивата, всяка седмица правим анализ - сравнение на цените в България с борсите, с другите страни и когато е нужно, държавата се намесва. Това реално доведе до понижаване на цените на горивата, вижда се устойчива крива, която върви надолу. Заварихме ги на 3,45 лв. за литър, сега А95 е 2,95 лв., намерихме този лев на Бойко Борисов, каза още Алексиев.
Когато в началото на август започнахме, България нямаше най-ниските цени на горивата. В момента в Гърция, Сърбия, Италия, Франция и Унгария - страни, които ползват руски суров петрол, цените са по-високи от тези у нас. Към ден днешен България има най-ниските цени на горивата, не само в ЕС, заяви още вицепремиерът.
Той припомни, че наблюдатели казвали, че това е заради цените на световните борси. Алексиев показа графики, че в другите страни няма такава крива на цените, която върви надолу.
Той заяви, че с парите от "Лукойл" се подготвя първата програма за компенсиране на картите за учащи, деца до 10 г. и пенсионери. "Така се стремим да наваксаме загубените доходи на най-уязвимите хора".
"Не международната ситуация промени цените, а работата на правителството. От октомври инфлацията спадна с 1 пункт", допълни икономическият министър Николай Стоянов.
Христо Алексиев отчете шестте си месеца и като транспортен министър.
Първата голяма инфраструктурна програма за България „Транспортна свързаност 2021-2027“ с бюджет 1,61 милиарда евро, беше подготвена, внесена и одобрена от Европейската комисия, отчете той при представяне на дейността на правителството. Така дадохме зелена светлина на инвестиции в едни от най-големите пътни и железопътни проекти у нас, в закупуването на специализирано оборудване във водния транспорт, както и инвестиции за намаляване на вредните емисии от транспорта.
Стартира реалното изпълнение на Националния план за възстановяване и устойчивост. Убедихме Европейската комисия да включи Коридор № 8 в приоритетната европейска транспортна мрежа. Направлението София-Скопие-Дуръс-Бари бе определено като част от европейския коридор „Западни Балкани-Източно Средиземноморие“.