
В новата програма за транспортна свързаност 2021-2027 г. голямата задача е да се завършат проектите, останали от предишния програмен период. Това заяви Мартин Георгиев, ръководител на Управляващия орган на оперативната програма към министерството на транспорта по време на бизнес форума на "24 часа" и КРИБ за парите по плана за възстановяване и структурните фондове. Той спомена коридора от турската до сръбската граница, по който основно минава транзитният трафик.
И в пътните проекти акцент са проекти от предишния период. Да се завършим на първо място, това, което го мъчим толкова година – магистрала „Струма“.
Акцент в програмата е Северна България, в жп свързаността това е развитието на жп възлите Русе, Горна Оряховица и Варна.
В новия програмен период се предвиждат допълнителни инвестиции за развитие на вътрешните водни пътища и пристанища и по-скоро в развитието на плавателния път по Дунав, да се направи реката плавателна целогодишно.
В програмата ще се направи възможното да има финансиране и към частните оператори. До момента то основно е отивало към държавните.
Подготвя се схема за изграждане на 160 зарядни станции по приоритетната трансевропейска мрежа на наша територия. Тя трябва да е готова в началото на есента, каза Георгиев.
В първата програма 2007-2013 г. е било подпомогнато изграждането на интермодалния терминал на гара Тодор Каблешков при Пловдив, той се оказал повече от успешен, успява да свали от пътищата 40 000 тира от Турция и да ги качи на влак. Георгиев каза, че ще има схема за терминали и за частните им оператори по пристанищата. На първия етап се предвиждат 30-40 млн. лв., като грантовото финансиране е 50% от проекта.