
Италианският производител на спортни автомобили "Ферари" (Ferrari) обяви скок на печалбата си за 2022 г. с 13 на сто заради, по думите на главния изпълнителен директор Бенедето Виня, "упорито високото търсене на най-скъпите коли на компанията", съобщава Си Ен Би Си.
Печалбата за годината възлиза на 939 милиона евро, или по 5,09 евро на акция, при общи приходи от 5,09 милиарда долара, като и печалба и приходи са над очакванията както на анализатори, така и на самата компания.
Въпреки добрите резултати за годината оперативният марж за последното тримесечие спада с 21,8 на сто спрямо 22,6 на сто година по-рано, предаде БТА. Тогава високата печалба се дължеше най-вече на продажбите на първите модели "Икона" (Icona) - "Монца СП1" (Monza SP1) и "Монца СП2" (Monza SP2), струващи над милион евро, както и заради доставките на предшественика им "Дайтона СП3" (Daytona SP3), започнали в края на годината.
През 2022 г. "Ферари" са доставили 13 221 автомобили, или с 19 на сто повече от 2021 г., което е нов рекорд.