
Финландският производител на 5G оборудване Nokia променя идентичността на марката си за първи път от близо 60 години и въвежда ново лого. Така компанията, която произвежда телекомуникационно оборудване, се фокусира върху агресивния растеж. Целта на новата визия е хората да спрат да я свързват с мобилните телефони - бизнес, който фирмата напусна преди почти десетилетие.
Новото лого се състои от пет различни форми, образуващи думата NOKIA. Емблематичният син цвят на старото лого е изоставен и е заменен с различни цветове в зависимост от употребата, предава Ройтерс.
„В съзнанието на повечето хора ние все още сме успешна марка за мобилни телефони, но не това е целта на Nokia", казва главният изпълнителен директор Пека Лундмарк пред Bloomberg. По думите му компанията ще развива на практика нова марка, която е съсредоточена много върху мрежите и индустриалната цифровизация и е нещо съвсем различно от старите мобилни телефони.
Телефоните с марката Nokia все още се продават от HMD Global Oy. HMD получи лиценза, след като Microsoft Corp., която купи бизнеса през 2014 г., спря да използва името.
Според Лундмарк Nokia ще се съсредоточи и върху обслужването на доставчиците на безжични услуги с мрежово оборудване. За това са спомогнали ограниченията, наложени на китайския конкурент Huawei Technologies Co., след като редица европейски правителства блокираха компанията от възможността ѝ да продава части за 5G мрежи.