
"За Великден смятаме да пуснем движението в две части на две магистрали. Едната е частта Ботевград към Мездра. Другото е АМ” Европа”. Надяваме се да пуснем 7 към километра." Това заяви Иван Шишков по БНТ.
"Темата с пробите е по-добре да я отложим във времето. Пробите, които излязоха, станаха повод за политически обстрелвания. Не смятам, че трябва да стана част от предизборна кампания. Ние правим пробите, виждаме какво е състоянието на пътя и спрямо това предвиждаме проектите за пътищата. Когато пътя се строи, фирмата е длъжна да взима тези проби."
По отношение на пътя Девин - Кричим - Стамболийски Шишков коментира, че кметът не иска да подпише с АПИ, за да бъде ремонтиран.
"Кметът не желае да подпише с АПИ. Цялостният път е в добро състояние. Даже бях учуден, че той се оплакваше. Когато един път минава през населено място, се подписва споразумение. Ние сме на негово разположение."
Той добави, че размерът на тол таксите ще зависи от километрите, които изминават камионите.
"Тези, които карат по-малко по нашите пътища, на практика ще плащат повече от тези, които изминават повече километри. Тези камиони, които захранват основно нашите магазини, на практика ще плащат по-ниска такса, а транзитните ще плащат по-висока такса. Отлагане на това решение не може да има повече. Хората, които ползват определена инфраструктура, е логично да я плащат, за да може тя да се самофинансира и издържа."
Един милиард и сто хиляди лева са отделени за новата програма за енергийна ефективност, каза още Шишков. Парите са разпределени по региони. За да кандидатстват за финансиране, представителите на етажната собственост трябва да представят технически паспорт на сградите като той може и да е стар, но трябва да има енергийно обследване по новата наредба.
Междувременно продължава ремонтът на водопровода в град Омуртаг като целта е до лятото да бъде осигурена вода за местните жители. За да се реши окончателно проблемът с водата, обаче, е нужно изграждането на нов довеждащ водопровод, уточни регионалният министър.