
Министърът на регионалното развитие Иван Шишков и заместникът му Николай Шушков инспектираха свлачището преди тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“. Засегнатият от неблагоприятните геодинамични процеси участък се намира след края на трасето за движение, след Благоевград, в посока София – Кулата.
"Този участък от магистралата от 2020 година е „неактивен“, тоест по него досега не се е работило. Той е и връзката на магистралата с тунел „Железница“. Започваме да укрепваме свлачището, което се е активирало през 2020. През 2021, когато бях заместник министър, казах, че накрая ще имаме тунел, но няма да имаме път към него. Това за съжаление се случи. В момента имаме готовност за проекта за укрепване на свлачището, както и издадено разрешение за започване на дейностите, които стартират от утре", каза министърът. Той се надява в рамките на няколко месеца да се построи първият етап от укрепването и да се пусне движението от Гърция към София. Имало е процедурни проблеми, които е трябвало да се решат бързо.
В средата на летния сезон би трябвало да може да се ползва част от магистралата, а до есента да се използва цялата, след като приключи укрепването. Свлачището ще се укрепи чрез тунелна завеса или „полутунел“, както при съоръжението по пътя за Рилския манастир. Той ще предпазва от свличане на магистралата. Стойността на укрепването е 80 млн. лв. "Когато се получават такива непредвидени проблеми, е логично да се плати допълнително", допълни Шишков.
За Великден се очаква да бъдат пуснати в експлоатация част от АМ „Европа“, пътят Ботевград – Мездра и обходът на Бургас.
Министър Шишков каза, че не се притеснява от проверки на прокуратурата след сигнал подаден от Института за пътна безопасност, защото Институтът работил целенасочено срещу него.
Относно участъка на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, Шишков каза, че до средата на месец април ще приключи обсъждането на екологичните мерки за Лот 3.2 в дефилето, чиято оценка по ОВОС изтича на 23 май.
Арх. Шишков обяви, че прокуратурата път е поискала от МРРБ да бъдат направени проверки на участъци от АМ „Хемус“.
"Дали сме бръкнали в лични интереси или не, не знаем, но всички сме водени от интереса да поддържаме
пътищата добре и затова правим и проверки, за да знаем как да ги ремонтираме. Всеки министър трябва да се отчита пред обществото и когато има нередности, те да бъдат показвани. Считам, че обществото трябва да знае какво се е случвало назад във времето. А дали съм критикуван – да, критикуван съм от определени среди, които не са очаровани от това, което правя. Мен обаче ме интересува хората да са доволни, а не определите среди в държавата. Тези среди, на които се робуваше дълго време назад, за съжаление докараха дотук нещата", допълни министърът.