
По качеството ще ги познаеш: какво отличава добрия сладолед
- Отличава ги огромното разнообразие, безкомпромисното качество и оптималните цени
- От шоколад до малина и пралина – вкусовете на лятото са наградени с медал
„По качеството ще ги познаеш“ е съвместна рубрика на Лидл България и 24chasa.bg, в която заедно показваме как да познаем колко добър е един продукт и как да изберем сред . Българинът все повече се интересува и следи за качеството на храната, която слага на масата си. Оказва се, че скъпото не винаги означава висококачествено и цената не е достатъчен ориентир. Затова е важно потребителите да знаят за какво да следят, за да се ориентират за качеството на продуктите, които избират.
Любовта на стотици милиони хора по света към сладоледа не е случайна. Шоколадов, сметанов или плодов, като свеж десерт през лятото или просто за разнообразие и наслада, сладоледът носи радост на малки и големи. Възможно ли е обаче един висококачествен продукт да е с ниска цена? Можем ли само по етикета да сме сигурни в качеството на сладоледеното изкушение и какво включва идеалната рецепта, четете в следващите редове.
Как да разпознаем качествения сладолед
Качественият сладолед се отличава по своите съставки, рецепта и структура. Перфектният сладолед трябва да е с пухкав, кремообразен и гладък, да няма шупли или да е прекалено твърд, като лед. Друго много важно нещо е ароматът, който се усеща, когато опитаме сладоледа, да бъде естествен – ако не е, това може да съсипе преживяването. Това споделя Николай Вълчев, мениджър „Стоково снабдяване” в Лидл България, който всеки сезон тества и подбира внимателно асортимента от сладоледи във веригата.
Строг контрол
Сладоледите от собствените марки на Lidl са качествени, защото съставките им са чисти, от контролирани източници и със сертификати при производителите. Точно това отличава големите марки в сферата. В Lidl се осъществява многократен контрол по цялата производствена верига на продуктите. Това включва входящ контрол, лабораторен тест, който се провежда в Германия, както и последващ контрол на произведената стока. Едва след като се премине през вътрешен контрол и задължителния карантинен срок, стоките преминават към потребителите. Този процес гарантира едно и също качеството на собствените марки сладоледи на Lidl в цяла Европа. Следват се стриктно и нормативните изисквания, които даже се надграждат - например какаото в шоколадовите вкусове е сертифицирано по стандарта Rainforest Alliance за устойчиво земеделие, като част от постоянните усилия на веригата в посока подкрепа на производителите и гарантиране на константно високо качество за клиентите.
Попитахме експертите
Попитахме Николай Вълчев, мениджър „Стоково снабдяване“ в Лидл България, кои са най-предпочитаните сладоледи този сезон и кои са най-предпочитаните вкусове.
В Lidl всяка година се стремим да добавяме нов вкус спрямо новостите, като трендът в момента е базовите вкусове да не отстъпват пред по-различните и екзотични предложения. Уникален сред собствените марки е сладоледът на клечка Gelatelli със 70% тъмен шоколад. Нови вкусове през лято 2023 на Gelatelli са солен карамел, макадамия и черен шоколад с боровинка. Най-нестандартните вкусове от собствените ни марки сладоледи са двата нови на Bon Gellati – щрудел с маскарпоне и щрудел с лимончело, вече в постоянния асортимент. По-нетипични вкусове могат да се опитат и по време на лимитирани акции, като например сладолед с вкус на пралина. Сорбето също е тренд, който все повече добива популярност, и Lidl е от малкото вериги, които го предлагат, в три вида – лимон, манго и горски плодове, на Gelatelli .Сладоледът без лактоза е чудесен избор за хората с лактозна непоносимост. А тези, които следят по-строго теглото си, могат да избират и от серията ни протеинови сладоледи, които Lidl първи в България предложихме.
Как ще ги познаеш?
Лидл България поддържа три собствени марки в постоянния си асортимент: Bon Gelati, Gelatelli и Ballino.
Bon Gelati е марка, която се произвежда само в собствения завод на групата Schwarz в Германия.
Gelatelli е втората марка, която отговаря на изискванията на Bon Gelati, но се произвежда в други заводи, като най-големите са в Белгия, Франция, Италия, Гърция.
Ballino е най-масовата собствена марка сладоледи, с традиционните ванилов и шоколадов вкус, като съставът не се различава от най-високия клас.
Всички собствени марки предлагат вариации за различните предпочитания и поводи - на клечка, във фунийка, в бюджетна или бутикова кутия. Предлага се наистина много богат асортимент вкусове, над 70 вида, които по нищо не отстъпват на вкусовете и качеството на световно известни брандове, като рецептурата е аналогична. Наред с това асортиментът .постоянно се разширява.
Каква е тайната на успеха?
Клиентите на Lidl имат възможността да си закупят сладолед с качество на европейско ниво, на ниски цени, започващи от 45 ст. За да осигури високо качеството на продуктите собствени марки, компанията прилага цялостна система за оптимизиране на процесите по цялата верига. Моделът на собствените марки, който веригата първа налага в България, й позволява да гарантира постоянно ниска цена, достъпна за всеки бюджет. Така, чрез собствените марки на веригата, на потребителите не се налага да избират между качество и цена, а получават и двете.
Медал QUDAL - признание от клиентите
Собствените марки на Lidl са с оптимално съотношение качество-цена. Контролът на качеството на продуктите под собствени марки се осъществява чрез прилагането на цялостна система за мониторинг и строг контрол през целия производствен процес. Залагайки на собствените марки на веригата, на потребителите не се налага да избират между качество и цена, защото получават и двете. Безкомпромисното качество на собствените марки сладоледи на веригата е ясно потвърдено и от доверието на българите, изразено в независимо проучване след 1200 души от различни възрасти миналата година, което ни донесе медал за качество QUDAL на швейцарската организация ICERTIAS (International Certification Association GmbH).