„По качеството ще ги познаеш“ е съвместна рубрика на Лидл България и 24chasa.bg, в която всеки месец показваме как да познаем колко добър е един продукт. Българинът все повече се интересува и следи за качеството на храната, която слага на масата си. Оказва се, че скъпото невинаги означава висококачествено и цената не е достатъчен ориентир. Затова е важно потребителите да знаят какво да следят, за да се ориентират за качеството на продуктите, които избират.
Месото заема съществена част от потребителската кошница и клиентите са особено взискателни по отношение качествата на този продукт, неговия произход и безопасност. Как обаче се гарантира постоянно високото качество на прясното месо в Lidl, при това ежедневно и с богат асортимент, и за какво ни информира етикетът?
Какво разбираме под “прясно опаковано месо” и как се гарантира свежо и безопасно прясно пакетирано месо
Прясното месо трябва да съдържа само месо и никакви консерванти, както и да не е било замразявано. В Lidl се продава само пакетирано прясно месо – нарязано, овкусено, мариновано. Над 90% от месото в Lidl е опаковано в атмосферна опаковка - газова смес, която не позволява да се развиват бактерии. Така месото остава чисто и при подходящи хладилни условия удължава срока си на годност до една седмица, за разлика от месото на витрина, което е за незабавна консумация.
На опаковката на прясното месо в Lidl се изписва цялата информация, която е нужна на клиента - произход, производител, партида, грамаж, срок на годност. При полуфабрикатите или маринованите меса от етикета може да се научи освен цялата историята на месото, съдържанието на подправките и хранителната стойност. Относно вкусовите качества на месото – те зависят и от характеристиките на самите животни, породата и начина на хранене.
В постоянния асортимент на веригата присъстват близо 100 продукта от прясно месо: свинско, пилешко – в Lidl то гарантирано е без хормони и антибиотици, пуешко, агнешко, говеждо, както и телешко месо, от което се приготвят висококачествените стек бургери Black Angus.
Строг контрол
Lidl е единственото място в България, където потребителят може да намери SGS Codex Verified месо, риба и заготовки, произведени от български доставчици. Опаковката предпазва месото от всякакво външно замърсяване по целия път от производителя до крайния клиент, а стикерът на SGS е допълнителна гаранция за свежестта, качеството и годността на месото, тъй като SGS е световен лидер в контрола, инспекциите, изпитването и сертификацията.
Прясното месо и риба от собствените марки на Lidl подлежат на строг контрол – от производството до хладилните витрини в магазините на Lidl. Качеството на доставките се следи с утвърдени практики.
Доставчиците на компанията от години са едни и същи, като макар и малко на брой – 7, са проверени, с изградени партньорски отношения, доказани във времето. Над 75% от месото, което се предлага на щандовете, е от български месопреработвателни предприятия. Качественият контрол на месото започва още на входа – това означава, че компанията подлага периодично своите доставчици на строги проверки и необявени одити, извършва регулярни лабораторни изпитвания на продуктите и провежда изследвания по метода на фокус групите.
Попитахме експертите
Попитахме мениджъра „Стоково снабдяване“ в Лидл България – г-н Любен Стойчев, който ежедневно лично следи доставките на прясното месо и риба от собствените марки на Lidl, как да разпознаваме качественото месо още в магазина.
„Месото е един от най-важните продукти за трапезата на българина. Прясното месо се познава по различни външни признаци, като приятен розово-червен цвят, текстура, еластичност – при натискане с пръст вдлъбнатината в прясното месо ще се възстанови и месото ще приеме същата форма от преди натискането. Когато купуват риба, потребителите могат лесно да се ориентират сами дали тя е прясна, като обърнат внимание на очите - те трябва да са прозрачни, а хрилете – розови или червени, а не обезцветени или лепкави.”
“Lidl предлага само натурално и натурално овкусено пилешко месо. Нашите пилета са натурални и проверени, в тях няма хормони и антибиотици. На пазара има практики и с т.нар. тумблиране на пилешкото месо. Това е процес, при който на готовите пилешки разфасовки се инжектира вода, за да тежат повече, и/или маринати, така че да овкусяват пилето в дълбочина. Като практика не е вредно и често се използва, за да се направи месото по-крехко. При нас такова месо няма. Маринованото пилешко месо – за грил, както и цялото пиле, което продаваме изпечено в няколко филиала, са естествено овкусени с натурални подправки – т.е. външно овкусени, без да се нарушава по никакъв начин целостта на тъканта на месото, посредством инжектиране на вода и маринати. ”
Как ще ги познаеш?
На българския пазар Lidl предлага прясно месо от три собствени марки:
- „Порция свежест“
- „Грил Майстор“
- „Прясна риба всеки ден“
Те са внимателно проверени – от производството до хладилната витрина и са със сертификат от световния лидер в контрола на качеството SGS, който гарантира, че те са произведени при спазване на високи изисквания за произход и безопасност.
Каква е тайната на успеха?
Пазаруването на месо е определящо за това откъде клиентът ще си набави и останалата част от потребителската кошница. Подходът на Lidl е да предлага на едно място всичко необходимо за ежедневното и седмичното пазаруване на клиентите си, задавайки все по-високи стандарти за т. нар. смарт шопинг - да имаш всичко за лесно, бързо и удобно пазаруване, при ниска цена, високо качество и прецизно подбран асортимент.
Медал QUDAL - признание от клиентите
Високите стандарти за качество на прясно месо от Lidl под собствената марка „Порция свежест“ са оценени от потребителите в България. Над 70 вида прясно пакетирано месо и риба от собствените марки на веригата са със златен медал за най-високо качество QUDAL от независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS (International Certification Association GmbH), проведено сред 1200 българи през март 2022 г.