
Нова пощенска марка, посветена на 120-годишния юбилей на пловдивския панаир, валидираха днес премиерът Бойко Борисов, зам.-министърът на транспорта и съобщенията Валери Борисов и бизнесменът Георги Гергов. На нея е изобразен плакат от Първото българско изложение през 1892 г. а в центъра й е белият гълъб - логото на панаира.
Това е за вас, възпоменателна грамота, обърна се към Борисов изпълнителният директор на панаира ген. Богомил Бонев.
Преди това премиерът похвали бизнесмена Георги Гергов: "Фирмите са със 127 повече от миналата година, а това се дължи на доброто управление на изложбения център, на това, че България е с изключително добра финансова дисциплина, с най-ниски данъци в ЕС и с най-добри условия за инвеститорите", заяви премиерът преди да пререже лентата на 68-то издание на техническия панаир.
Похвали Гергов получи и от президента на Международната асоциация на изложбената индустрия UFI Ари Бриeнен, който подчерта, че независимо от жестоката криза, "панаирът инвестира в модерното и в инфраструктура, за да запази изложението на пазара в Югоизточна Европа".
"Все пак това е 6-годишен труд и се вижда какво сме направили", коментира Гергов, който е президент на Централноевропейския панаирен алианс.
В 68-то издание на панаира се представят над 1230 изложители - 731 директни и 504 представени фирми от общо 43 държави. Официални участия са заявили 15 страни, с 5 повече от м. г. Участниците показват 80 новости, от които 11 световни и 7 европейски.
Успоредно с есенния панаир се провежда и традиционният автомобилен салон. Фирмите участнички обявиха 20% отстъпки от цените за нови коли.