
- Програмата е партньорско споразумение между МЕТРО и обектите, казва ръководителят на сектор „Франчайз" в МЕТРО България
- Собствениците на обектите не се превръщат нито в служители, нито в подизпълнители на МЕТРО България
- В програмата вече се включиха десет магазина
- Г-н Вутков, МЕТРО рестартира програмата си "Моят магазин". Кои са трите най-важни неща, които потребителят трябва да знае за нея?
- На първо място бих искал да подчертая, че Моят магазин представлява софт франчайз модел, при който собствениците на обектите запазват своята независимост по отношение на ръководенето на бизнеса, ценообразуването и асортимента си. По същината си програмата е партньорско споразумение между МЕТРО и обектите Моят магазин, в което собствениците не се превръщат нито в служители, нито в подизпълнители на МЕТРО България. Едно от основните условия, което следва да изпълнят от тяхна страна, присъединявайки се към Моят магазин, е да реализират определен процент от покупките си при нас.
Второ, Моят магазин цели да предложи на все по-изискващите потребители предимствата от модерната търговия в кварталния магазин. Очакванията на потребителите се промениха през последните години в посока по-благоприятно и интересно клиентско преживяване.
И трето - програмата Моят магазин е призвана да помогне на независимите собственици на магазини за хранителни стоки да развият бизнеса си, като предложат на потребителите модерна визия, приятна атмосфера и подредба, атрактивни промоции и свежи продукти. Именно тези компоненти често липсват в традиционната търговия.
- Колко магазина имате вече в България и какви финансови резултати отчитате към момента?
- Към момента 9 магазина, а миналата седмица на 22.03 открихме и десетия обект в село Брест, област Плевен. Имаме и още 25 магазина в процес на преоборудване и реконструкция.
Първите обекти регистрират устойчив ръст, като при част от тях увеличението в оборота достига до над 50 проценти за първите 6 месеца след преоборудването.
- Защо потребителят да избере магазин от веригата - какви продукти ще намери в "Моят магазин", с какво преживяването ще е различно от конкурентни обекти?
- Нашите партньори оперират обекти в по-малки населени места или квартали, където основното конкурентно предимство за потребителя е локацията и близостта. Именно затова е важно да се създаде благоприятна атмосфера и вярваме, че свежестта, промоциите и асортиментът са основните съставки за успеха на програмата.
- А как се определят цените на стоките в обектите?
- Важно е отново да отбележим, че ние сме в партньорство със собствениците, които ръководят бизнеса си и запазват своята независимост, и след сключване на договор с МЕТРО. В този смисъл, собствениците сами определят продажните си цени. Единствено, когато участват в промоционалните кампании, организирани от нас, цените на съответните продукти следва да не са по-високи от предложените и комуникирани в кампанията.
- МЕТРО е компания, която инвестира в развитието на малкия и средния бизнес и регионите в България, въвеждайки международно признат устойчив модел на търговия. Разкажете повече за този модел.
Моделът съдържа в себе си всички съставки, за да може един магазин да бъде успешен.
На първо място това е ценовата политика на МЕТРО с програмата „Цени на Ниво“. „Цени на ниво“ предлага постоянни отстъпки за количества на най-разпознаваемите продукти на пазара. В една голяма част от този асортимент отстъпката е около и над 20% на третото ниво спрямо цените в ритейла. Когато партньорът купува тези продукти в количества, съобразени с целите на своя бизнес, това е гаранция за формиране на марж, с който да реализира нормални нива на печалба. В допълнение на това предлагаме и индивидуални допълнителни търговски стимули.
На второ място предлагаме оптимално разпределение на търговската площ за всеки индивидуален обект, така че подредбата по категории продукти да бъде удобна за пазаруване.
Третият елемент е свързан маркетинговата подкрепа на нашите партньори. Тя включва реклами в национален ТВ ефир, дигитално пространство, както и печат и дистрибуция на рекламни и промоционални кампании 365 дни в годината. Този елемент смятаме, че е ключов за създаването на принадлежност/общност и ще гарантира успеха на партньорите през годините напред.
Не на последно място, предлагаме финансова помощ за реализиране на преоборудването и брандирането на обектите, както и възможности за отложено плащане и стоков кредит.
- А какво трябва да направи един търговец, за да се включи във франчайз програмата ви?
- Важно е да има желание за развитие на бизнеса си, да стопанисва магазин за хранителни стоки минимум 50 кв. метра, както и да е в населено място с над 1000 души население.
- Каква помощ получава от МЕТРО търговец, който стане част от "Моят магазин"?
- Вече споделихме и по-горе, но нека да обобщим:
- Финансова помощ за ребрандиране и реорганизиране на магазина
- Наръчници за подредба и мърчъндайзинг на индивидуална база
- Достъп до богат асортимент качествени стоки на ниски цени
- „Цени на ниво“ за пазаруване от МЕТРО, които гарантират маржовете и конкурентоспособността на собствениците
- Запазване на независимост в собствеността и ценовата политика
- Национална рекламна кампания
- Гъвкави финансови условия и търговски стимули за собствениците
- Планирате ли разрастване на мрежата от магазини в България?
- Целим да направим 50 магазина през 2024г след което да през следващите 3 години искаме да направим най-голямата верига в страната с близо 800 обекта, като обединим независимите собственици под нашия бранд.
Повече за програмата и как можете да станете част от нея научете повече на b2b.moiatmagazin.bg