Батерията на електрическо превозно средство работи оптимално в температурен диапазон между 20 и 25 градуса. Ако тези числа бъдат надвишени, електрохимичните реакции, протичащи вътре в батерията, се ускоряват, което се отразява на нейната производителност и нейния живот.
Експертите посочват, че проблемът е в намаляването на електрическия пробег заради повишената топлина в батериите. Без да се вземат предвид други фактори, като терен, използване на климатика или стил на шофиране, батерията може да намали на обхвата си от 2,8 процента при 27 градуса, 5 процента при 32 градуса, 15 процента при 35 градуса и до цели 31 процента при температура на въздуха над 38 градуса.
Както при колите с двигатели с вътрешно горене, наличието на система за течно охлаждане е от ключово значение за правилната работа. Термопомпите ще позволят по-добро управление на температурата, особено когато батерията трябва да се зареди.