В ерата на нарастваща екологична осъзнатост, компаниите поемат все по-смели пътища, за да отличат своя бранд и да намалят въглеродния си отпечатък. VODORASLO - български биотехнологичен стартъп, предлага уникален подход чрез използването на микроводорасли в комбинация с нано мембрана за въглеродно улавяне, който не само спомага за намаляване на въглеродните емисии, но и внася нова автентичност и екологична култура в бизнес средата.
Въглеродно улавяне и автентичност на бранда
Микроводораслите естествено „абсорбират" въглероден диоксид от средата около нас чрез фотосинтеза от милиони години. Това, което екипът прави е една оптимизирана и идеална среда за този тип култивиране на живи микроорганизми, като повишат естествената им ефективност и могат да бъдат интегрирани в инсталации, насочени към корпоративни клиенти и интериорна среда.
Тези системи на VODORASLO предоставят възможност на компаниите да заявят ярко и смело своята ангажираност към ESG, SDG, CSR политиките си за устойчивото развитие чрез конкретни действия. Въвеждането на подобни решения не само показва отговорност към околната среда, но и създава уникална автентичност за бранда, която се откроява на конкурентния пазар.
Иновативност и смелост в корпоративната култура
Вместо един бизнес да губи време и ресурс в търсенето, имплементирането и организирането на поредната „зелена инциатива“, като част от отчетите, VODORASLO просто създава персонално дизайнерска и архитектурна инсталация на база избрано количество емисии, които бизнеса желае да намали на годишна база. С прости думи, компаниите вече могат да забравят за безбройните срещи, логистика и загубено време.
Така компаниите правят инвестиция в подобен тип решение само веднъж и вместо всяка година да започват с въпроса „каква зелена инициатива да имаме тази година“, имат система, която простто се поддържа на абонаментен принцип и може да се скалира в зависимост от целите и ресурса на бизнеса.
Решенията на VODORASLO предлагат на компаниите възможност да се отличат чрез интегрирането на иновативни технологии за въглеродно улавяне, като получават съответно и ESG сертификат, който може да бъде приложен в отчетите на компаниите пред банки, инвеститори и партньори.
Това не е просто екологично действие, а израз на лидерство в съвременния контекст на пост COVID работната среда. Въвеждането на микроводорасли като част от зелената корпоративна култура демонстрира готовност за приемане на нови, устойчиви технологии и изграждане на служителите и партньорите.
Естетика и екологична култура
Микроводораслите на VODORASLO са не само ефективни, но и гъвкави от дизайн гледна точка. Те могат да бъдат интегрирани в корпоративни пространства по начин, който подчертава бранда и подкрепя визията на пространството. Да създава емоция, позитивно впечатление. По този начин, VODORASLO предоставя на компаниите възможността да създадат среда, която е едновременно функционална, вдъхновяваща, създаваща близост до природата, подчертавайки тяхната ангажираност към устойчивост и иновативност.
Кои са VODORASLO?
Те са награждавана биотехнологична компания, отличавана, като „Иновативна компания на годината“ за 2023г. в категория „Качество на живот“ и „Най-добър младежки стартъп – 2022“ . Имат над 15 спечелени конкурса, акселератора и стартъп състезания. Екипът е малък и се ражда през 2021г., като е преминал през прототипиране, валидация, научни изследвания с университети и институти до тестван на пазра продукт.
Компанията първоначално бива разпознавана чрез създаването на биореактори, използващи микроводроасли и подобряващи качеството на въздуха, насочени към физически лица. В екипа, основен движещ фактор е Денис Иванов - визионер и архитект, заедно с Моника Димитрова, която е бизнес консултант, Владислав Носиков, допринасящ с маркетирането, стратегическото развитие, биолозите Гергана Маринова и Йордан Георгиев, както и RESONATOR, които са технологичния хъб, в който биват проектирани и създавани инсталациите.
Къде се прилага?
Подобен тип решения са вече имплементирани не само в офисните пространства, но и градската среда и високоурбанизирани територии. Такива са примери от Сърбия, САЩ, Мексико, Германия, Естония, Австралия, като вече и България в лицето на младия и амбициозен екип.
Посетете https://www.vodoraslo.eu/ , за да създадете и вашата „течна гора“ във вашия офис, отличаваща бизнеса, ESG, SDG и корпоративните ви политики по най-добрия начин.