Киселото мляко - визитната картичка на България в целия свят. То е неразделна част от трапезата ни, а за чудодейните му свойства се говори и извън пределите на страната. ФАНТАСТИКО ГРУП е на първо място* през 2023 година по продажби на кисело мляко в населените места, в които има супермаркети – София-град, София-област, Перник, Кюстендил*. Данните са от национално представително проучване на „Консюмър Пенъл България ГфК“ ЕООД.
В супермаркетите на семейната компания можете да откриете повече от 100 артикула кисело мляко - от краве, козе, овче и биволско мляко, както и няколко вида със Защитено наименование за произход (ЗНП) „Българско кисело мляко“. Компанията работи с над 30 български производители. „Стремим се да предложим разнообразен асортимент, който включва кисели млека от най-малките – до най-големите производители в България. В някои от супермаркетите имаме фермерски щандове, чрез които успяваме да дадем шанс и на по-малки производители да достигнат до повече потребители и да развият дейността си“, казва Христо Йорданов, зам.-търговски директор във ФАНТАСТИКО ГРУП.
През 2022 година на тези специални щандове се появява българското фермерско кисело мляко „Каймакани“ от 3.6%. Само 2 години по-късно в търговската верига вече се продава почти цялата гама от млечни продукти с този бранд на производителя „КАЙМЕСТ“ ООД. Тайната на хубавото кисело мляко се крие в контрола, хигиената и непрестанното усъвършенстване, казват производителите на „Каймакани“. И не на последно място – грижата към животните. В кравефермата им има над 1 300 крави.
„Животните се отглеждат с помощта на специален софтуер, който следи за здравословното им състояние и определя ежедневния режим индивидуално за всяка крава. Целият процес - от раждане на телетата, хранене, отглеждане и добив на мляко, до производството и пакетирането на крайните млечни продукт, се извършва под стриктен контрол. По този начин можем да спазваме най-високите критерии за качество на крайните продукти“, разказва Мартин Божаков, изпълнителен директор на дружеството.
Продажбите на кисело мляко през 2023 година сочат, че клиентите на „Фантастико“ предпочитат средномаслени и високомаслени кисели млека. Сред тях са и млеката на „ЕЛВИ“ ООД, познати на потребителите с марката „Боженци“ – едно от утвърдените имена на щанда във „Фантастико“.
„Често получаваме имейли и съобщения на доволни клиенти, чиито дечица са захранвани с „Боженци“. Като семейна компания, това за нас е истинското признание и радост. Млякото е капризна суровина. Важна е хигиената на работа, от която зависят много процеси, включително трайността и вкусът на готовия продукт. Въведената НАССР система и постоянните лабораторни изследвания от независима акредитирана лаборатория гарантират безопасността му от нашата ферма до експедицията към търговската мрежа, казва Станимир Иванов, мениджър „Ключови клиенти“ в „ЕЛВИ“ ООД.
Контролът е важен не само по време на производството. ФАНТАСТИКО ГРУП ежедневно следи температурния режим от приема на киселите млека до излагането им на щанда. „Ежемесечно продуктите се дават и на независими лаборатории за следене на качеството. Целта - киселото мляко, което стига до клиентите, да е с най-добър вид и вкус“, допълва Христо Йорданов – зам.-търговски директор в търговската верига.
Компанията е лидер за 2023 г. и по продажба на прясно мляко (без UHT млека) в София-град, София област, Перник и Кюстендил.* В супермаркетите се предлагат над 30 артикула свежо прясно мляко - краве и козе мляко, както и две краве БИО млека.
*Фантастико е на първо място по продажби на мляко (в кг) в категория мляко, в която попадат „мляко кисело“ и „мляко прясно (без UHT млека)“ (n=411 домакинства, пазаруващи кисело мляко и n=355 домакинства пазаруващи прясно мляко (без UHT млека) в София-град, София-област, Перник и Кюстендил). Това сочат данните от маркетинговото проучване на GfK „Потребителски панел“. Проучването е национално представително сред 2500 домакинства от България. Потребителски панел следи покупките на домакинствата на продукти от бързооборотния сектор за домашна консумация. Данните касаят домакинското потребление и се събират на ежедневна база чрез приложението GfK SmartScan и сканиращо устройство. Анализът покрива календарната 2023 г.