
Вторият пътен тунел Gotthard, чието пробиване вече започна, ще бъде със същата дължина от 16,9 км и диаметър над 12 метра. Тунелът ще бъде с височина 5 метра и ширина 8 метра. Общият бюджет е определен на 2,1 милиарда швейцарски франка.
Сондажът се извършва с две специализирани тунелопробивни машини, съкратено ТБМ. Такава машина има ротационна пробивна глава, с твърди зъби и може да разбива дори твърди скали. Две машини TBM започват да пробиват успоредно от двата края на тунела и трябва да се срещнат в средата.
Тази информация можете да прочетете само с регистрация на сайта на "24 часа". Регистрацията е напълно безплатна и ви дава неограничен достъп до архива на 24chasa.bg, възможност за персонализиране на новините през "Моят 24 часа", както и всекидневен нюзлетър с най-важните новини за последното денонощие. Може да бъде с профил в социална мрежа или e-mail.