
За да ускорят зареждането, някои производители на нови електрически автомобили са увеличили напрежението на мрежата от 400 на 800 волта.
Китайската група BYD създаде нова платформа, предназначена за напрежение в колата от 1000 волта, което трябва значително да ускори зареждането.
BYD посочва, че автомобилна батерия на новата платформа може да абсорбира енергия за 300 км пробег за около пет минути. Това почти ще изравни скоростта на зареждане на електрически автомобили и бензиновите коли.
BYD иска да въведе тази технология в новите издания на луксозния седан Han L и SUV модела Tang L, които скоро ще бъдат пуснати в Китай. Колкото по-високо е напрежението на системата в колата и следователно напрежението на батерията, толкова по-бързо системата за съхранение на енергия получава нова енергия. В сравнение с 800 V платформи, всеки допълнителни 100 V увеличава мощността на зареждане с 25 kW постоянен ток. Платформите с високо напрежение намаляват натоварването на батерията, генерирайки по-малко топлина. Това удължава живота на батерията и позволява по-бързо зареждане.
Новата система ще изисква и изграждането на нови, по-мощни зарядни устройства. Ето защо BYD изгражда мрежа за зареждане с високо напрежение в Китай заедно с Shell.