
- Г-н Митев, „Белла България“ обяви отварянето на нова фабрика за производство на тестени продукти. Бихте ли споделили подробности?
- Да, така е - имаме нова перла в короната на „Белла България“ – фабриката за продукти от точени кори в Свиленград. С нея разширихме производствения си капацитет при тестените продукти с над 12 000 тона годишно и разкрихме 80 нови работни места в областта. Това е още една гаранция за клиентите ни, че ние сме правилният избор за бизнес партньор, когато успехът на глобално ниво е цел. И да, ние все повече фокусираме усилията си върху международното развитие на компанията, а най-важното е, че досегашните ни успехи ни дават все повече самочувствие и вяра в това, че можем да бъдем успешни и конкурентни на Европейските пазари и в международните вериги, където друг български производител досега не е успял. Нашето вдъхновение са нашите победи на „чужд терен“, а за успех считаме разширяването на портфолиото ни във веригите, с които работим в Европа, плюс добавянето на нови пазари през директни контакти с най-големите ритейлъри. С иновативните и вкусни тестени продукти, които произвеждаме, и на фона на неограничените ни производствени капацитети, няма граници за нашето географско развитие.
- На кои пазари в Европа се предлагат продуктите на „Белла България“?
- Под собствени и частни марки се предлагат на всички ключови пазари чрез директните ни контакти, които имаме с водещите европейски ритейлъри като Меркадона в Испания, Schwarz групата в Германия, Aldi Sud и Aldi Nord с всичките им държави и пазари, където присъстват. Продължаваме да осребряваме инвестициите в търговска и логистична структура в Унгария, откъдето достигаме до пазарите в Централна Европа и сме предпочитан доставчик на REWE и Tesco в региона.
В топ 5 сме на българските производители, които с помощта на Lidl България осъществяват експорт към техните поделения и магазини в Европа. Международните проекти, по които работим заедно са резултат от съвместните ни усилия с Lidl да предоставим конкурентно европейско качество, което напълно да покрива техните високи стандарти във всички държави, където оперират.
От две години имаме пряко сътрудничество с Kaufland International за техните поделения в Полша, Хърватска, Чехия, Румъния и Словакия, а от октомври м.г. – вече и в Германия, като за този огромен пазар нашите R&D специалисти разработиха специална рецептура, която хем да отговори на местните вкусови предпочитания, но и да подсигури външния вид, който немските потребители харесват. Закупихме най-модерните конвектомати, които се използват от Кауфланд в Германия, за да тестваме баничките в реални условия, така че да сме сигурни в търсения краен резултат след изпичане. И ние в движение се учим от нашите партньори, за да ставаме все по-добри и да предлагаме безкомпромисно качество.
- Впечатляващо наистина!
- Бих добавил – и вдъхновяващо. Защото, ако искаш да бъдеш сред лидерите в даден сектор, търсиш равностоен по мащаб и цели партньор. Именно това са най-честите коментари на клиентите ни, които чуваме по време на бизнес срещите и професионалните изложения. Избират ни, защото имаме мащаба, който търсят и им даваме увереност – мащаб в технологичен план, мащаб в производствен план, мащаб в разработката на нови иновативни продукти. В крайна сметка нашите продукти не отстъпват по нищо на европейските ни конкуренти, които са компании с дългогодишна история и традиции.
Влагаме същите висококачествени суровини и имаме опитен R&D отдел, който може да създаде продукт, както по задание или рецептура на клиента, така и за конкретен пазар. Например, за пазара в Израел разработихме специална серия Кошер продукти, а за Япония нова разработка на точени кори.
Традиционно участваме като изложител на най-големите световни изложения за храни – SIAL (Париж) и Anuga (Кьолн), които са двата най-значими международни форума в света на храните и напитките. Най-новият ни щанд е с големина над 100 кв.м., като в този мащаб вплетохме и концепцията „пекарна“ с най-новия модел професионален конвектомат Wiesheu, така че да визуализираме целия процес, включително самото изпичане на продуктите ни и неустоимия им аромат, което направи разликата и беше притегателна сила за бъдещите ни професионални партньори. Тази година дебютирахме на Greece Expo (Атина) с тестените ни продукти, въпреки че в южната ни съседка сме познати предимно с лидера в месопреработката Крета Фармс, вече имаме самочувствието да работим целенасочено за постигането на водеща позиция и при тестените продукти в Гърция. Така в началото на месеца в Атина поставихме основите за бъдещо търговско сътрудничество с местните търговски вериги и мащабния ХоРеКа сектор.
Като цяло, основен фокус на експортния ни екип е спечелването на все повече проекти за собствени марки и успоредно с това лансиране на наши брандирани продукти във водещите търговски вериги в Европа, където все по-често участваме в търгове за дългосрочни проекти и масивни годишни обеми, защото славата ни вече се носи и работата ни с водещите европейски вериги индуцира доверие и отваря нови врати все по-лесно.