Адриана: Нито един работен ден в Lidl не приличаше на предишния

Работата в компанията я е научила как за минимум време да извлича максимум информация от хората

Адриана Андреева е вече трети курс в специалността „Българска филология" в Софийския университет „Св. Климент Охридски". Тя е участвала досега два пъти в летни програми на „Lidl България" - веднъж през юли и август на 2022 г. в тогавашното издание на практикантската програма, а след това и в стажантската програма през лятото на 2024 г. И има намерение да кандидатства отново.

Научила и за двете програми по един и същ начин – през социалните мрежи.

„Случи ми се нещо почти смешно първия път. Аз имам навик, когато кандидатствам някъде, да не казвам на майка ми, поне докато не ме приемат или допуснат. Но през 2022 г. тъкмо кандидатстваха за практикантската програма на Lidl и след няколко дни познайте какъв линк ми изпрати тя – проследих го и за моя изненада той водеше към същата програма. Един вид ме разкри, без да иска", разказва през смях Адриана.

За стажантската програма, в която участвала през 2024 г., също намерила информация във фейсбук.

Двете програми обаче са доста различни. Практиката представлява работа в магазин – практикантът прави всичко, което всеки служител върши, с изключение на това да отваря и затваря обекта, да работи във фурната на Lidl и да борави с пари.

„Подреждах продукти по стелажите, показаха ми как да работя с различните видове стоки. Работех в обект на веригата в Пазарджик, откъдето съм. По време на стажантската програма две години по-късно бях вече студентка и тогава работното ми място бе в централата на Lidl в Равно поле", разказва тя.

Адриана е започнала училище една година по-рано от нормалното и когато се включила в практикантската програма, вече е завършила пълния училищен курс. Но е била само на 18 години и това било изобщо първата й работа в живота. От първия работен ден усетила добро и предразполагащо отношение към нея от екипа в магазина и това я накарало да се отпусне и да се старае да запомни многобройните съвети.

„Аз не знаех изобщо как да се държа с клиентите например. Това беше първото нещо, което научих в Lidl и нямаше как да го знам още от училище. Откъде да знам например, че трябва да се държиш едновременно предразполагащо с хората, които влизат в магазина и въпреки това да следиш за реда", казва момичето.

По-късно стажът й протекъл в отдел „Корпоративни комуникации", където се занимавала и с вътрешната, но най-вече с външната комуникация на компанията или по-точно с анализи на медийно съдържание. Което я обогатило още повече.

Комуникирала с журналисти и се опитвала да разбере как да направи така че предлаганото съдържание да е по-полезно за самите медии. Случвало й се е и да изготвя прессъобщения, занимавала се и с интервюта с различни служители и със стажанти на Lidl, които се разпространяват във вътрешната мрежа на компанията. Всичко й е било интересно и забавно. Но най-много я очаровало това, че нито един работен ден не приличал на предишния.

„Работех и с различни пиар агенции, общувах и с журналисти и на практика само за един кратък стаж аз се докоснах до няколко различни сфери на дейност, което за мен е едно огромно богатство. Честно казано, докато бях ученичка, а и сега като студентка, дори не подозирах, че съществува и такава работа и може да е толкова интересна. Работата с хора и това как да бъда едновременно тактична, но и да отстоявам себе си, нямаше как да науча нито в училище, нито в университета", признава тя.

Освен това контактите с различни хора извън компанията ,а и с колегите й там я научили как да действа така, че за минимално време, да извлича максимум информация.

„Много ми помогна моя менторка Милена. Благодарение на нейните обяснения разбрах много неща за различните професионални сфери, които иначе едва ли щях да науча", споделя Адриана.

Особено безценна била тази помощ накрая, когато всеки стажант трябвало да защити пред ръководството на компанията свой проект. Проектът на Адриана се състоял в това да анализира бизнес информация от медиите и да намери възможно най-правилния метод за анализа. Накрая представила проекта под формата на презентация.

Двете младежки програми на Лидл България набират участници в актуалните си издания през лятото, а повече информация за тях може да бъде намерена на: jobs.lidl.bg

Автор на статията

24 часа


Споделете статията

Четете още