Търговците не предлагат за продажба стоките си чрез обявяването на търговска тайна върху етикетите. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите Мария Филипова.
Ето цялото й съобщение:
Общоизвестен факт е, че продажните цени на стоките не са чувствителна информация, нито са търговска тайна. Ако бяха такава, нямаше да присъстват върху етикетите на стоките, рекламните брошури и телевизионните реклами. Съгласно Глава втора, Раздел IV от Закона за защита на потребителите /ЗЗП/, всеки търговец е длъжен да обявява цена за единица мярка на стоките, които предлага за продажба. В тази връзка е несериозно да се твърди, че изискването за предоставяне на ежедневна информация за продажните цени на стоките е равносилно на изискване за предоставяне на чувствителна или друга защитена от закона информация. Тук е мястото да уточня, че това не е изискване, а е законово задължение, което не е дело на КЗП, а е дело на общата воля на законодателя. В тази връзка очаквам търговските вериги с оборот за предходната финансова година над 10 000 000 лв. да изпълняват съвестно законовото си задължение през целия период на неговото времетраене, което ще е в интерес на цялото общество. Времетраене, което напомням, че бе скъсено в сравнение с първоначално предвиденото, именно в отговор на исканията на бизнеса за намаляване на административната тежест.
Тази информация можете да прочетете само с регистрация на сайта на "24 часа". Регистрацията е напълно безплатна и ви дава неограничен достъп до архива на 24chasa.bg, възможност за персонализиране на новините през "Моят 24 часа", както и всекидневен нюзлетър с най-важните новини за последното денонощие. Може да бъде с профил в социална мрежа или e-mail.