
300 хил. клиенти на чешката компания ЧЕЗ, която доставя тока на Западна България, са без адрес. Това каза Радослав Димитров, шеф на дирекция "Обслужване на клиенти". Като стане авария, трудно се открива къде точно е тя. Проблемът бил най-вече за селата и вилните зони. Ориентацията е номерът на тъй нареченото УПИ (урегулиран поземлен имот) от кадастралните планове. Това обаче удължавало времето, през което хората са без ток.
От ЧЕЗ настояват кметовете и общинските съвети да си наименуват улици и да се сложат номера на къщите.
Липсата на адреси води и до още едно затруднение. Компанията няма къде да изпраща фактурите за еленергия, а е задължена от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране да го прави.
Проблемът с липсата на адреси засяга и другите електроразпределителни компании, казват от ЧЕЗ.
Аварийните коли на енергото в София трудно стигали до мястото, където е прекъснато елзахранването, през задръстванията. От ЧЕЗ предлагат точно тези автомобили да получат специален статут, подобен на този на линейките, противопожарните служби и на полицията. Така щели да бъдат отстранявани и по-бързо авариите.
Все повече стават фирмите, които се затрудняват да си плащат еленергията в условията на кризата, казват още от енергото. Оттам се договаряли индивидуално за разсрочено плащане със закъсалите компании.