
8 фирми подадоха оферти за рехабилитацията на 291 км релси от Пловдив до Бургас. Стойността на проекта е 187 млн. евро, той се финансира с европейски пари и от бюджета. Вчера в Национална компания "Железопътна инфраструктура" счупиха печата и отвориха секретната стаичка с купища кашони, в които бяха офертите. Служител товареше офертите на количка, за да ги закара в залата за официалното отваряне.
Тежка артилерия от строителни фирми и консорциуми кандидатства за този най-голям жп проект, чиято цел е да ускори пътуването до морето с влак със скорости от 120 до 160 км в час. Тъй като ремонтът на 291 км е разделен на три лота, някои от компаниите подадоха оферти за един-два от тях, а пет - за всичките. Първият участът за рехабилитация са 21 км от Михайлово до Калояновец. Срокът за проектиране и строителство е 19 месеца . Вторият е Стара Загора - Ямбол и завоят при Зимница с дължина 120 км. Срокът за завършване е 43 месеца.Третият е отсечката Церковски - Карнобат с дължина 28 км и подновяване на железния път от Карнобат до Бургас, който е 122 км. Той трябва да бъде приключен за 38 месеца.
Гръцката фирма "Терна", която строи жп линията Пловдив-Свиленград, подаде оферта за всичките три лота . Консорциум между немската "Леонард Вайс" "Транспортно строителство и възстановяване" и "Главболгарстрой" също иска и трите отсечки. Други кандидати за всичките 291 км са австрийската компания Swiettelski, консорциум между италианската фирма "Салчеф" и "Енергоремонт" и съдружие между С.М.С., "Трейс" и СК13.
Италианската CLF S.P.A. иска да строи втория и третия участък. Чешката ОХЛ ЖС иска само последния лот, френската TSO Chemin du corps de gard кандидатства за участъка Михайлово - Калояново. Какви са финансовите оферти, вчера не стана ясно.