Сред музика и мигащи светлини малка кола се спуска от тавана. Платформата стига до земята и фотографите се втурват да правят снимки.
По този начин “Тойота” представи най-новата си и най-малка кола - моделът “Ай Кю” (IQ) - на международното автомобилно изложение в Ню Йорк, информира АП.
Посланието на японската автомобилостроителна компания е ясно: това е колата на утрешния ден. Дали обаче е вярно?
Малките и хибридни автомобили спечелиха повече привърженици през миналото лято, когато цените на бензина надхвърлиха 4 долара за галон (3,785 литра).
Компактните и свръхкомпактни модели, включително коли като “Тойота Ярис” и “Форд Фокус” са достигнали пазарен дял до над 25 % от продажбите на нови автомобили през юни и юли 2008 година.
След спада в цените на бензина обаче малките коли загубиха подкрепата на купувачите спрямо джиповете и спортните автомобили. Малките автомобили през март 2009 г. са заемали 20 % от пазара на нови автомобили.
"Неотдавна чух, не знам дали е вярно, че американците помнят 60 дни. Можете да разгледате развитието на пазара на икономични автомобили от миналото лято", коментира Тим Махони, старши вицепрезидент на “Субару” за САЩ.
За някои клиенти като Карън Харшфийлд малката кола просто "не става". "Всеки, който живее в предградията ще ви каже, че малката кола просто не е подходяща - в нея не можете да съберете децата си, нито техните приятели", казва г-жа Харшфийлд.