Нов рекорден ръст по посещения регистрира сайтът на "24 часа" през септември - 8,43% и 9,57% на годишна база - това показват новите данните на Gemius ( Виж класацията на Gemius тук ). Това е най-високият резултат, постиган от създаването на 24chasa.bg, а прогнозата за октомври е още по-висока.
С новия си резултат сайтът на "24 часа" се издига с още едно място в класацията на новинарските сайтове, изпреварвайки сайта на агенция "Блиц". Така 24chasa.bg вече е вторият най-голям новинарски сайта, като първо място се държи от "Вести", който почти няма свои новини и само препубликува информации от други източници, като разчита основно на трафик, прехвърлен от други сайтове в неговата група.
Реално читателите на "24 часа" онлайн са повече, защото Gemius измерва само българския трафик, а всеки пети в 24chasa.bg, както и в мобилния m.24chasa.bg, влиза от чужбина.
Мобилният сайт на "24 часа" има ръст от 10,72% за септември, което го прави абсолютен лидер сред новинарските сайтове.
В статистика на Gemius влизат и читателите на "24 часа" в Instant Articles - 24chasa.bg e и една от първите български медии, които създадоха в началото на годината съвместна новинарска платформа с Facebook, където вече има над 40 000 читатели всеки ден.
Gemius oтчита и най-новата аудитория на "24 часа" - от аналогичната новинарска платформа AMP, която създадохме наскоро с Google, където вече четат над 20 000 уникални потребители всеки ден.
За огромния ръст в сайта на "24 часа" има три основни причини:
1. Направихме редизайн на мобилната версия и я обогатихме с още съдържание, включително много видео. Сега мобилната версия на сайта не се различава много визуално от десктоп версията, но зарежда съдържанието по-бързо и е много по-удобна за ползване от мобилно устройство, включително само с една ръка (виж видеото).
2. Създаването на съвместните платформи с Facebook - Instant Articles и с Google - AMP.
2. Глобалната тенденция е до съдържанието да се стига все повече от мобилни устройства. При повечето големи световни новинарски сайтове съотношението мобилни-десктоп потребители е от 50 на 50 до 70% в полза на мобилните версии.
Най-важната причина за неспиращия ръст на "24 часа" е уникалното съдържание, произвеждано денонощно от професионални журналисти, както и марката на медията, която е символ за качествена журналистика.
През 51 онлайн канала се разпространява съдържанието от изданията на Медийна група България (МГБ).
Най-много медийни канали има брандът „24 часа” – общо 10, между които десктоп и мобилни сайтове, фейсбук и туитър канали, както и други мултимедийни платформи.
Още един от сайтовете на МГБ – на „Български фермер”, е номер 1 в своя сегмент, показват данните на Gemius за септември. Неговото съдържание се разпространява чрез 5 онлайн платформи.
Всички останали сайтове от групата на МГБ имат ръст през тази година, като при повечето той е двуцифрен.