Всички големи имена в индустриалните превозни средства са от 7-ми до 9-ти юни на Летище Лесново
Александър Миланов е председател на Управителния съвет на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП). Миланов е управител на BMW Group България от 2007 г., а в периода 2013 – 2014 г. и на BMW Group Румъния. В периода 2012 – 2014 г. е председател на Контролния съвет на ААП, а от 2014 г. е избран за член на УС на асоциацията.
От март 2015 г. Александър Миланов е член на УС на Германо-Българската индустриално-търговска камара. Има дългогодишен опит в областта на маркетинга и продажбите на автомобили. Работил е за марки като „Chrysler“, „Jeep“, „Dodgee“, „Mitsubishi“ и „Mercedes-Benz“ в България. Завършил е икономика и журналистика в УНСС.
- Г-н Миланов, българските превозвачи са изправени пред едно от най-големите сътресения в бранша и ограничения за конкурентоспособността му, ако бъде приет новия пакет „Мобилност“. Каква е вашата позиция?
- Ние като Асоциация на автомобилните производители подкрепяме българските транспортни фирми в отстояването на тяхната справедлива кауза. Следихме диалога за преразглеждане на предложените протекционистични мерки, които са в разрез с основните принципи на общността. В противен случай ще бъде допусната голяма несправедливост, като с административни мерки, наложени от големите държави, ще се ограничи и в последствие ликвидира един конкурентноспособен бизнес в по-малките държави на ЕС. От това ще пострадат не само собствениците и работещите в този сектор, но и всички свързани бизнеси, като доставчиците на автомобили, гуми, горива, масла, резервни части, сервизни и телематични услуги. Ще бъде засегнат бизнесът на финансовите и застрахователни институции, ще намалеят отчисленията към бюджета на държавата и общините, осигурителните плащания и т.н.
Гласуването в Комисията по транспорт на ЕП в понеделник е положителна стъпка в полза на българските превозвачи. Бяха смекчени или отхвърлени някои от най-спорните текстове от пакета „Мобилност“, което е добър знак. Голям успех е изключването на транспортните работници от Директивата за командироване. Отпадна изискването водачите задължително да нощуват в хотел. Те ще могат да нощуват в камионите, ако са на паркинг и паркингите отговарят на определени изисквания. Комисията е гласувала за отпадането на изискването, което задължава водачите да се прибират на всеки три седмици в къщи на адреса, на който са регистрирани, като дава възможност на избор къде да бъде тяхната почивка. Всички тези промени са в интерес на българските превозвачи и са много добър пример за това какво можем да постигнем, когато се обединим около една кауза и има диалог и чуваемост на най-високо ниво в България и в ЕС. Гласуването в транспортната комисия е стъпка в правилната посока, но предстои още работа, защото решението трябва да бъде одобрено от Съвета на ресорните министри и от Европейския парламент.
- Иновациите, екостандартите и ефективността се оказаха водещи в развитието на автомобилния бранш. Докъде е стигнала тежката индустрия във внедряването на новите технологии?
- Производителите на товарни автомобили работят усилено и влагат значителни средства за създаване на редица нововъведения за комфорт на водачите, системи за сигурност, за намаляване на разхода на гориво, системи за свързаност. Посетителите на TRUCK EXPO 2108 ще видят на живо как функционира системата за аварийно спиране, когато автомобилът е засечен от друго превозно средство или препятствие на близко разстояние. Тогава се задействат различни софтуери, които усилват спирачното усилие, като се стига до пълно спиране на автомобила. Друга система, свързана с безопасността на движението, е тази за следене на осевата линия. Тя предупреждава водача за излизане на камиона от лентата за движение, като по този начин може да предотврати тежък инцидент. Значително внимание от производителите е обърнато на разработването на системи за намаляване разхода на гориво. Такива са различните софтуери, които следят топографията на маршрута, предварително зададен за автомобила, така че той да може да се движи с най-оптималната скорост; адаптивният круиз контрол, който контролира скоростта в зависимост от превозните средства, които се намират пред автомобила; двигатели с алтернативно задвижване и много други. Друго важно направление е по отношение на свързаността – тя подпомага работата на водачите и оптимизира управлението на техническото състояние на превозните средства.
- Вие бяхте преизбран за председател на УС на ААП. Кои са основните предизвикателства пред асоциацията? Какво очаквате от държавата, за да се модернизира българския автопарк до нивото на моделите, които автомобилните производители представят на TRUCK EXPO 2018?
- ААП работи с всички държавни институции, които все повече се доверяват и разчитат на нашата експертна подкрепа. Предизвикателствата, които стоят пред нас за решаване, са свързани със създаване и изпълнение на политики за подобряване състоянието на автомобилния парк. Съдействаме на изпълнителната и законодателната власт в разработването на Закон за превозните средства, който да регламентира изискванията към тях. Настояваме за Регламентиране на сервизната дейност и подобряване ефективността на техническите прегледи. Обсъждаме с държавната администрация създаването на автомобилен регистър, съдържащ информация за всеки новорегистриран автомобил за периода на неговата експлоатация, с възможност за придобиване на информация за автомобила от заинтересуваните институции и организации. Водим интензивни разговори с ръководството на МВР за осигуряване на подробен публичен достъп до техническите данни за автомобилния парк. Важно е да бъде променен и Законът за местните данъци и такси в частта за автомобилите и въвеждането на принципа „замърсителят плаща“, като една значителна стъпка за подобряване състоянието на автопарка.
- От 7-ми до 9-ти юни на летище Лесново сте събрали най-доброто в света на тежката автомобилна индустрия пред очите на българската публика и бизнес. Какво ще видим на изложението тази година?
- И тази година TRUCK EXPO 2018 е домакин на големите имена в тежката автомобилна индустрия. Нашите гости и партньори ще могат да видят на летище Лесново пълната гама индустриални превозни средства – от най-големите камиони, автобуси и специализирани машини до най-малките лекотоварни превозни средства.
TRUK EXPO 2018 ще покаже носителите на всички престижни автомобилни награди за годината и над 20 премиери и автомобилни новости. Сред експонатите са избраните за „Камион на 2018-та година“ - DAF XF, DAF СF. Освен тях, за първи път на изложението ще видим и камионът DAF LF. Спечелилият най-престижния сравнителен тест в Германия – 1000-точковия сравнителен тест – Scania R 450 също ще бъде на пистата на летище Лесново. Шведската марка е подготвила за посетителите и две премиери – на новия Scania V8 и на Scania XT.
Лекотоварният сегмент също не отстъпва на предизвикателството да впечатли българската публика. Само три месеца след световната си премиера през февруари на летище Лесново ще бъде изложен новият Mercedes-Benz Sprinter. Посетителите ще имат възможност да видят и ISUZU D-Max, избран за Многофункционален автомобил на 2018 г. и Volkswagen Crafter - Международен ван на 2017 година. Ford ще покаже Ranger - единственият пикап в света с 5 звезди на EuroNCAP и Custom – също с 5 звезди за сигурност на EuroNCAP.
- Достъпни ли са тези автомобили за транспортните фирми? Подобряват ли се условията за придобиване на товарни автомобили у нас?
Транспортните компании предприемат стъпки за обновяване на своя автопарк по чисто икономически причини, като средствата от европейските фондове също играят роля, макар и по-незначителна. В последните месеци европейската икономика определено е във възход. Пазарът на нови товарни автомобили е стабилен, като причина за това е конкурентоспособността на българските транспортни фирми на европейския пазар и технологичните нововъведения в камионите, които водят до значителни икономии и подобрена ефективност.
TRUCK EXPO 2018 ще се проведе от 7-ми до 9-ти юни на летище Лесново. Най-доброто в света на тежката автомобилна индустрия ще покажат DAF, FORD TRUCKS, ISUZU, MAN, MERCEDES-BENZ, OTOKAR, RENAULT TRUCKS, SCANIA, VOLVO TRUCKS. За втора поредна година на изложението ще присъства и лекотоварният сегмент с моделите на FORD, ISUZU, MITSUBISHI, PEUGEOT, VOLKSWAGEN, както и производителите на ремаркета и полуремаркета, гаражно и сервизно оборудване, резервни части, гуми, масла, горива, автоаксесоари и консумативи, лизингови компании, банки, застрахователи и други. Всеки от изложените автомобили ще може да бъде тестван в тест драйв на пистата на летище Лесново. Работното време за посетители е от 10:00 до 18:00 часа на 7 и 8 юни, а в съботния 9-ти юни - от 10:00 до 16:00 ч. За най-малките ще има детски кът с много забавления и игри, а за всички посетители - томбола с награди. Входът е безплатен след регистрация на сайта: https://www.truckexpo.eu/visitors/registration.html.
TRUCK EXPO 2018 се организира от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП).