
Създаването и налагането на софтуер за онлайн търговия е трудоемка задача, посилна за малцина. Тъй като нямат възможност да създат свой собствен софтуер, хиляди търговци по света и у нас, прибягват до използването на готови решения.
Моделът за ползването на софтуера като услуга, т.нар. SaaS (Software as a Service), е основна дейност на “КлаудКарт”ООД, срaвнително млада компания, основана от братята Петър и Николай Илиеви. Преди около месец, тя сменя изцяло своя бизнес модел, като започва да предлага на клиентите си да плащат за услугата едва след като направят първите 1000 лв. оборот през платформата, която създава основата на техните онлайн продажби. Така успехът е неминуем.
Нещо, което силно ще отличава компанията, е виртуалният рекламен асистент, който компанията разработва и който ще излезе като иновативна функционалност на пазара съвсем скоро. Той ще предлага на клиентите не само да продават стоките и услугите си, но и да имат под ръка аналитичен инструмент за обратна връзка, когато рекламират продуктите си в интернет пространството.
За да използват услугите на платформата за електронна търговия CloudCart, предприемачите не се нуждаят от специфични умения за програмиране или дизайн. Те разполагат с помощни статии и видеа за всяка функционалност в платформата, а при възникнали въпроси, могат бързо и удобно да разговарят със служители на компанията в онлайн чат или по телефон. Работата с административния панел е изключително лесна, буквално всичко става с няколко клика. Също така, често се правят консултации или обучения за по-начинаещи предприемачи, които все още нямат познания за онлайн търговия и работа с електронен магазин.
Съвсем скоро, по време на “eCA Conference 2019” в Русе, Николай Илиев проведе специализиран Workshop за начинаещи, на тема: Как да стартирам успешен онлайн магазин, пред присъстващите над 80 бизнесмени от цялата страна. Една от предстоящите цели на CloudCart, е да осъществи по-мащабни обучения за начинаещи или действащи онлайн търговци, с цел да подпомогне техния плавен старт и стъпка по стъка, да ги преведе по пътя към успеха.
За последните 3 години, ClaudCart е успяла да създаде възможности за над 1200 малки и средни фирми в България да продават онлайн. Заедно със съдружника си Евгени Йорданов, братята Илиеви са инвестирали над 1 млн. лева.
“Въпреки, че е малка, компанията ни е успяла да се наложи като лидер в сферата на електронната търговия в страната, като планираме да се развиваме и на външните пазари. Реално няма лимит и таван за растежа ни. Макар, че сме тръгнали от България, с което се гордеем, не възнамеряваме да останем в рамките й. В момента работим по плановете за излизане в чужбина.” каза Николай Илиев.
След 5 години тримата съдружници се виждат разпространили своя софтуер в поне 10 държави и с над 100 000 клиенти.