
Заради проблема с почвите на отсечката от "Тракия" между Ямбол и Карнобат строителството на магистралата ще се оскъпи в рамките на 15 млн. лв., каза вчера Лазар Лазаров от управата на пътната агенция.
Преди това от СДС обявиха, че според тяхна информация цената ще се вдигне с между 30 и 50 млн. лв. Питаме министър Росен Плевнелиев ще има ли допълнителни плащания и ще приключи ли изграждането в срок, обяви в парламента лидерът на сините Мартин Димитров.
Политиците да престанат да се бъркат в работата по магистралите, коментира строителният министър и добави: "Те са на всяка манджа меродия!"
Плевнелиев призна, че лот 4 ще се оскъпи заради овлажнените почви, но политизирането пречело на работата. Според Лазаров пък твърдението, че Плевнелиев е обещал да няма промени по цените на трасето, важи само за лот 2. За трети и четвърти договорите са по-меки и позволяват при проблемни изненади възложителят да поеме разходите по премахването им. Точно това щяло да стане и с лот 4. Ще има търг за фирма, която да решава отстраняването на проблема. Това нямало да забави строителството. Графикът за работа щял да се смени - ще се строи по безпроблемните места, докато се решава казусът.
Създаването на компанията, която ще отговаря за "Струма", "Хемус" и "Черно море", пък бе одобрено окончателно от парламента вчера. Тя ще поеме доизграждането на първите два аутобана, след като бъде одобрена за бенефициент по оперативна програма "Транспорт". Предвидено е да се финансира с пари от бюджета, дарения, както и с част от приходите от винетки. (24часа)
ГБС с най-ниска цена за “Струма”
Най-ниската цена за лот 1 на "Струма" даде консорциум "Струма-1", в който партньори са италианската "Импреза" АД, ГБС и "Пътстрой 92" АД. Те предложиха да построят 16-километровото трасе от Долна Диканя до Дупница за 58,5 млн. лв. без ДДС. Най-скъпата оферта беше на италианската "Сочета италиана пер кондоте д'акуа" АД - 117,1 млн.
Строителният министър Росен Плевнелиев обясни, че това е елементарно трасе - прав участък с един пътен възел и цената от 1,8 млн. евро на километър била напълно реална за ГБС. Те притежавали собствена кариера за инертни материали по самото трасе на магистралата и това им свивало разходите. Оттам идвала голямата разлика с повечето от останалите оферти.
Плевнелиев обеща в бъдеще да се спре практиката най-ниската цена да е водещ критерий за избор. Лот 4 на "Струма" щял да е последният, чийто изпълнител ще се избере по старата система. От лот 2 пък започвала новата практика - т.нар икономически най-изгодна оферта. При нея определящо ще е не само тежестта на цената, но и технически критерии и опит.