
Китайската „Уанда Груп“ (Dalian Wanda Group) се е освободила до голяма степен от бизнеса си с киносалони, разпродавайки тези си активи, става ясно от съобщение на сайта на компанията, публикувано тази неделя.
В него се посочва, че „Уанда“ продава постепенно дяловете си в управляваните от нея верига киносалони от 2018 г. насам, като това е част от промяна в продуктовата стратегия. „Уанда“ обаче обяви, че филмовият ѝ сегмент и компанията AMC ще подпишат дългосрочно споразумение за стратегическо сътрудничество, за да защитят взаимните си ползи на световния и китайски пазар, предава радио Китай.
„Уанда“ придоби AMC през 2012 г. за около 2,6 милиарда долара. Филмовият бизнес обаче никога не е бил лесен за нея и от 2018 г. групата започна да продава акции на AMC и трансформира своите акции в клас A по време на пандемията от коронавируса.
До края на 2020 г. „Уанда“ е намалила дела си в AMC до едва 23,1%, и в момента притежава 0,002% от акциите на тази компания.