НА ЖИВО: Пленарно заседание на депутатите от 49-ото НС

Видео Подкаст image/svg+xml

Четири правителства в Европа ще чуят идеите на Лало за по-чист свят

Младежът, който вече е студент, е бил част от националния отбор на България, започнал да се състезава във 2-и клас 

 1% талант и 99% работа е формулата му за успех

“1% талант и 99% усилена работа.” Това е формулата за успех на Лало Лалов, който е натрупал отличия и призови места на олимпиади по география.

Тази година талантливото момче завърши средно училище “Св. Паисий Хилендарски” в Златица и вече е студент в Софийския университет “Св. Климент Охридски”.

В годините Лало заема призови места в областните кръгове на олимпиадите по български език и литература, математика, информационни технологии, физика, химия, биология и история. Географията обаче надделява, защото разбира, че там е най-добър.

“Отличник се става с много постоянство, но е необходимо и да имаш интерес към това, което учиш. Страстта към ученето запали у мен още първата ми учителка. Най-важното нещо, на което ме научи училището, е

да бъда упорит

и непрекъснато

да надграждам

знанията и

уменията си”,

казва младежът.

Най-големите му постижения са на Националната олимпиада по география и икономика - в пет последователни участия винаги е сред десетимата най-добри географи в неговата възрастова група.

“Най-доброто ми класиране е второто място през 2020 г.”, казва Лало. Два пъти е носител на званието “лауреат на олимпиадата по география”.

Като най-трудно оценява участието в първата Национална олимпиада по география и икономика.

“Проведе се във Варна, когато бях седми клас. Беше ми трудно, защото за първи път се явявах на състезание на национално ниво и не смятах, че съм достатъчно подготвен за него. За моя изненада се класирах на десето място от 30 седмокласници”, спомня си Лало. Този първи успех го амбицира и с всяко следващо състезание става все по-добър.

Започва да се състезава във втори клас, когато става първи на “Математик на класа”. През следващите две години е Математик на випуска.

“Първото ми постижение на извънучилищно състезание беше третото място на областния кръг на олимпиадата по математика сред всички четвъртокласници от Софийска област”, разказва Лало. Бил е част от разширения състав на националния отбор на България по география в 10-и и 12-и клас.

Сега като студент си спомня онлайн обучението през изминалата учебна година. Оценява го като успешно.

“Учителите проявиха разбиране, когато имаше технически проблеми, а моята самодисциплина ми помогна да не загубя навика си за учене”, казва момчето. Според него един от плюсовете на този начин на обучение е, че дава повече свободно време.

“Не трябваше да се придвижвам до училището ми, което е на 4 км от моя дом. Сред недостатъците на онлайн обучението са липсата на неформален контакт със съучениците, затруднената индивидуална работа на учителите с напредналите ученици и отсъствието на физическа активност”, казва още той.

“Един час може да бъде по-интересен, когато представената информация може да се онагледи и към нея

да бъдат

поставени

задачи, които

изискват

мислене, а

не заучаване

По този начин повече ученици ще проявят интерес към конкретната наука, която допреди това не ги е привличала”, казва още той.

Лало е участвал и е в международния проект Global takes Action, организиран от италианска неправителствена организация в партньорство със 70 дипломатически посолства в Рим. От 3000 тийнейджъри от цял свят одобрили само 100. Сред тях е и Лало.

“Проектът Global takes Action включваше дискусии в четири направления - “Продоволствена сигурност и отпадъци”, “Замърсяване на въздуха и устойчиви градове”, “Устойчивост на домакинствата и възобновяема енергия” и “Замърсяване на почвата и водите и рециклиране”.

По време на онлайн срещите се запознах с младежи от над 30 държави, които споделиха как в техните страни се стремят да постигнат целите за устойчиво развитие на ООН. Дискусиите бяха интересни и ползотворни. В тях се включиха и експерти, които работят в компании, чиито проекти помагат за опазването на околната среда”, разказва момчето.

В края на проекта участниците изготвят

30 предложения

как да се

постигне

екологичният

преход

Предложението на Лало е да се изгради цялостна държавна политика за изграждане на възобновяеми източници на енергия.

Идеите на младежа ще бъдат изпратени до четири правителства в Европа - Испания, Румъния и Италия и България, за да може министрите да чуят гласа на младите хора и да включат някои от тях в различни политики.

В момента той учи в Софийския университет “Св. Климент Охридски”. “Моята специалност е “Геопространствени системи и технологии”. Тя съчетава дисциплините, в които имам най-високи постижения - география и математика. Избрах Софийския университет, защото това е единственото висше училище в България, което предлага отлична подготовка по тази специалност”, разказва още той.

В свободното си време обича да чете книги, а от малък има страст към енциклопедиите, която му помага и в обучението в университета.

Любими са му романите за пътешествия, тийнейджърски и криминални. “Обикновено слушам музика, докато си почивам или работя на компютър. Любимите ми музикални жанрове са електропоп, синтпоп, денспоп, поп-рок”, разказва още Лало.

Автор на статията

Цветелина Стефанова Цветелина Стефанова


Споделете статията

Четете още