Най-голямата заплаха пред обществената телевизия е развитието и навлизането на американските гигантски стрийминг платформи. Това каза генералният директор на БНТ Емил Кошлуков на дискусия "Обществените медии в България - управление, програмни политики, финансиране и регулация", организирана от Факултета по журналистика и масова комуникация към Софийски университет. Според него с навлизането на Нетфликс, инстаграм, който засега не е толкова използваем в българските медии, платформата Тик Ток, която бележи голям растеж, телевизиите ще загубят предимството си не само пред американските гиганти, а и пред европейските медии.
"Ако искаме да изградим "Бгфликс", на нас ни трябва огромна инвестиция, за да поддържаме огромната библиотека и сървъра, които ще позволяват достъпа на много голям обем от информация. А ние нямаме такава технологична инфраструктура. Ако обаче не направим тази стъпка, не направим българския "Нетфликс", ако не стигаме до зрителите с тези нови канали, които разработваме, ако не развием стратегия в работата със социалните мрежи, ние рискуваме обществената медия да си остане една нафталинова телевизия, която ще доставя съдържание предимно по ефир, по линеен начин. Бъдещото поколение няма да разпознава и да развие лоялност към бранда, каквато имаме при по-големите поколения, които знаят БНТ", каза Емил Кошлуков.
Той представи и разивитето на канала на БНТ в ютуб, мобилното приложение BNT News, чрез което може да се слушат новините в движение, както и интегрирането на изкуствен интелект в сайта на телевизията, а именно използването на субтитри към репортажите.
Според Кошлуков Българската национална телевизия се опитва да разбере предпочитанията на аудиторията, въпреки че това е трудно, защото потребителите имат възможност да гледат телевизия няколко часа или дни назад. "Ако не разберем какви са предпочитанията, ние рискуваме да загубим влиянието си изобщо, да изостанем, затова се опитахме да направим нови стъпки", каза генералният директор на БНТ. Той допълни още, че телевизията замисля да прави новини, представени от младите и за младите, затова и представя инфлуенсъри и личности, които са известни и интересни за тях.
Според генералния директор на Българското национално радио Милен Митев по-голям проблем е финансирането на обществените медии, защото от него зависи какви продукти могат да бъдат направени за аудиторията. "Националното ни финансиране ни заключва само до българите тук, затова правим програми главно за българската аудитория. Трудно може да изведем наше съдържание навън. Не може да се конкурираме с големите технологични платформи, които търсят много по-големи аудитории", каза Митев. Според него БНР трябва да привлече младата аудитория, която ще има навика да го слуша и след 50 години. Затова един от проектите, върху които работят, е мобилно приложение, подобно на БНТ, което за момента изостава поради финансови причини.