
37 процента от родителите заявяват, че онлайн обучението е създало най-големите трудности за децата им в училище. 32,8 на сто смятат, че проблемът е в недоброто поднасяне на материала от учителите. Масово казват, че езикът в учебниците е неясен, академичен и несъобразен с възрастта на децата.
Това показва допитване сред родители и ученици от 1-и до 10-и клас за учебния материал на "Галъп интернешънъл", което беше представено официално в Министерството на образованието и науката.
Математиката е постоянен проблем, децата срещат затруднения и с предметите "Човекът и обществото" и "Човекът и природата". Като мярка за справяне родителите посочват, че се занимават с уроците на децата си вкъщи. Някои дори научават урока и след това със свои думи го разказват на детето. 25 на сто от тях признават, че малките ходят на допълнителни уроци.
Учениците от 1-и до 4-и клас се оплакват от непознати думи и дълги уроци. От 5-и до 7-и клас проблемът е в сложните уроци и липсата на междупредметни връзки. В прогимназията пък споделят, че учат неща, които не отговарят на възрастта им.
Дали на външното оценяване в 7-и клас ще има интегративни тестове с въпроси и от други предмети, освен български език и литература и математика, ще е ясно в началото на септември. Отлагането им се наложило заради пандемията, обясни заместник-министърът Мария Гайдарова.