
Пощенските клонове вече ще работят и като гишета на администрацията от понеделник, 18 юли, съобщиха от правителствената пресслужба. Това е първият етап от планираното от вицепремиерката Калина Константинова превръщане на пощите в гишета за централизирано предлагане на услуги.
Пилотните услуги, които ще се предлагат в пощите са на Агенцията за социални помощи и Агенцията по заетостта - подаване на искания за социални помощи, записване на безработни, помощи за отопление, еднократна помощ за дете и пр.
„От първия ден, в който с моя екип отговаряме за „Български пощи“ се борим не просто за тяхното оцеляване, а за техния разцвет и бизнес просперитет. За целта включихме едно от най-обичаните български предприятия като абсолютен приоритет в Националния план за възстановяване на държавата от ковид кризата и осигурихме допълнителни инвестиции. Благодарение на новото ръководство, което макар и временно да е начело на „Български пощи“, бе разработен детайлен и изключително професионален бизнес план, с който всяко следващо ръководство, ако има потенциал и желание, ще превърне пощите в печелившо предприятие само до няколко години. Предлагането на административни услуги в клонове на пощите е първата стъпка от този процес“, коментира старта на услугите вицепремиерът по ефективно управление Калина Константинова.
Първите станции, които ще предлагат услугите, освен в София, са в малки населени места, в които пощите са едно от малкото останали лица на държавата. Първите шест пощенски станции са:
• Централна поща в гр. София
• с. Селановци, област Враца
• гр. Баня, област Пловдив
• с. Маринка, област Бургас
• с. Крушовица, област Плевен
• с. Игнатиево, област Варна.
100 млн. лв. ще струва пълното превръщане на пощите в административни центрове. Парите са предвидени в Националния план за възстановяване и устойчивост. С тези средства ще се извърши обновителен ремонт на над 500 станции, а над 68 млн. лв. ще бъдат инвестирани за модернизация и дигитална трансформация на цялата клонова мрежа.