
Последните национални оценявания и матури по математика показват, че десетокласниците и дванадесетокласниците подобряват с няколко точки своето представяне между 2021 и 2022 г., докато учениците в IV и VII клас леко го влошават.
Една от възможностите за подобряване на постиженията по математика и точни науки са инвестиции в STEM подхода (STEM - Science, Technology, Engineering, Mathematics). Такава възможност се открива в Националния план за възстановяване и устойчивост, пише Институтът за пазарна икономика. Той включва два големи проекта в областта на развитие и модернизиране на образованието в България - “STEM центрове и иновации в образованието” и “Модернизация на образователна инфраструктура”. Първият проект планира инвестиции на стойност 576 млн. лв., с които да се надгради стартиралата вече национална програма “Изграждане на училищна STEM среда”. Мащабът на проекта е значително по-голям от този на националната програма и предвижда възможност за изграждане на STEM центрове, кабинети, STEM среда и високоспециализирани класни стаи във всички училища в България. Допълнителен плюс на проекта е, че предвижда и така необходимото обучение на преподавателите за работа в STEM среда, тъй като наличието на кабинети е безпредметно без учител, който да ги използва, анализират от екипа на ИПИ.
Тази информация можете да прочетете само с регистрация на сайта на "24 часа". Регистрацията е напълно безплатна и ви дава неограничен достъп до архива на 24chasa.bg, възможност за персонализиране на новините през "Моят 24 часа", както и всекидневен нюзлетър с най-важните новини за последното денонощие. Може да бъде с профил в социална мрежа или e-mail.