
"Трагедията - 150 години от обесването на Левски, трагично се стовари в Турция... амин". Приписват този коментар в социалната мрежа фейсбук на Максим Генчев, режисьор на филмите за Левски и Ботев, които също предизвикаха противоречиви коментари за качествата си.
Тази публикация обаче вече не съществува на профила му, вероятно свалена от самия й автор. Тя обаче причини буря от недоволство в мрежата и коментарите под нея на тези, които са я видели. На скрийншот, за който се твърди, че е на публикацията, преди да е изтрита, евродепутатът и един от лидерите на ВМРО Ангел Джамбазки си позволи да напише: "Максиме, Максиме, вярно особен си леко, екстравагантен доста, даже повечко. Защитавал съм те в спорове по повод меко казано особения ти поглед към велики личности от българската история, но дори само да споменеш Апостола в този контекст е направо срамота".
"Вижте го злобният бездарен комунист какво е написал! И го изтрил нахалника но пак го слагам!", пък коментира Лили Карадушева-Хохенцолерн.
"БЕЗДАРИЕТО Е ФАШИЗЪМ", ГОСПОДА МАКСИМ ГЕНЧЕВ И САШО МОРФОВ. Страшното в случая е, че те са представителна извадка на българската интелигенция. Защото няма разлика между Морфовото: "Добър актьор, ама герберски боклук" и Максим Генчевото: "трагедията - 150 години от обесването на
Левски трагично се стовари в Турция"... Има много "луди" в световното изкуство. Дори лудостта при хората на изкуството стана маркер за талант. Но садисти в изкуството май го има само тука. Няма да говоря за художествените достойнства на спектакли като "Хъшове" и "Политическо кабаре" на Морфов и "филмите" на Генчев за "Левски и Ботев"... Такива май няма. Да яхнеш национализма, за да си докараш няколко камиона с бахур не е нито белег на талант, нито белег на родолюбие. Преди много години казах, че във време на криза най-конвертируемата валута е национализма... Но в случая си спомням стиха на Левчев: "Бездарието е фашизъм", добави и писателят Христо Стоянов.
Ден по-късно мрежата отново гръмна, след като се появиха коментари за нов пост, уж пак на Генчев. Този път постът наподобява разкаяние.
"За жалост сте прави: "Безчовечен, изрод, бездарник, простак"... да! Вчера реагирах праволинейно на факта, че нито една медия не спомена "150 г. от обесването на Левски", а през 5 мин. съобщават за "трагедията в Турция"... получи се безсърдечно от моя страна, все едно видите ли как има възмездие" и предизвика справедлива реакция от всички, които мразят филмите ми!
Пратих смс, позвъних на трима турски колеги, с които съм работил... трагедията и там и в Сирия е огромна. Боже, помилуй йеродякон Игнатие! Амин". Тези думи се приписват на режисьора, които обаче също са изчезнали от профила му.
Към момента нито един от двата поста не съществуват в профила на Генчев във фейсбук.
В последно време около него се вихрят разнопосочни скандали. Филмът "Ботев", режисиран от Максим Генчев, разказва за събитията от 1876 г., когато Христо Ботев повежда двеста млади революционери, за да помогнат на въстаналите българи. И тази лента на Генчев донесе със себе си множество скандали и събра изключително негативни коментари. Част от критиците дори смятат, че с излъчването на този филм Христо Ботев е бил убит отново.
Максим Генчев стана прочут преди десетина години със суперуспешната реклама на кренвирши в ретростил “Оо, Пепи”. В която той играе саламджията, произнесъл незабравимата реплика. Цяла България го познаваше и му симпатизираше. Но след нея се отдаде на режисирането на патриотични филми и се превърна в най-презирания човек на територията.
И макар че е работил години за филма “Ботев”, той отнесе десетки критики и за сценария, и за монтажа, и за актьорската игра. Въпреки че филмът имаше официална премиера в кината миналата година на 3 март, тогава липсваха всякакви коментари. Досега е прожектиран из страната най-често сред ученици и пред българските общности в чужбина. Но ключово се оказа излъчването му на 2 януари 2023 по БНТ, защото 2023-а е годината на Ботев - на 6 януари се навършват 175 години от рождението му. Вероятно поради липсата на реални трагични събития тази Коледа цяла България се фиксира върху филма.