
Всеки трябва да си свърши работата, като много важен е контролът. Събираемостта на глобите е ключово, защото когато не си санкциониран - стигаш и до големите нарушения. Около тази теза се обединиха специалистите по безопасност на движението по пътищата Йонко Иванов и Владимир Тодоров в студиото на "Здравей, България" по Нова телевизия. Те коментираха предложенията на служебния министър Иван Демерджиев за промени в закона.
Това е пореден опит за промяна, всички мерки биха имали добро влияние, но всичко опира до спазването и до санкциите при нарушаване, казват специалистите.
Излишно е да се предлага през работодателя се връчват актове и фишове. Как в дигитален акт ще връчваш хартиено писмо, нека всеки водач да посочи имейл и мобилен телефон - така да бъде откриван.
Важно е някой да отговори къде отиват парите от санкциите, досега никой не дава отговор, каза Йонко Иванов. Той припомни, че през 2005-а е внесено предложение за шофиране с придружител - никой не ги придвижи в парламента.
Според него всяка мярка, колкото и добра да е, трябва да се спазва, за да е работеща. „Имаме пет фактора, които, ако управленците в държавата се опитат да обединят в едно, няма да имаме такива проблеми. Това са организация на движението, контрола на движението, обучението, медиите и обществото”, заяви експертът.