
Създаването на електронен регистър на заетостта, поддържан от Националната агенция за приходите, в който се вписват всички данни от трудовата книжка, приеха депутатите. Това става с приетият на първо четене законопроект за изменение и допълнение на Кодекса на труда, предложен от ПП-ДБ. Вносителите се мотивираха, че така служителите ще имат пълен достъп до трудовото си досие.
Трудовата книжка, съответно служебната книжка за държавните служители, са анахронизъм и създават значителни административни затруднения както на служителите, така и на работодателите, особено в случаи на загуба и необходимост от доказване на трудов стаж, включително чрез автоматично изчисляване на трудов стаж, смятат от ПП-ДБ.
По предложение на Божидар Божанов срокът за предложения преди второ четене ще е удължен на 28 дни.
Законопроектът мина със 151 гласа "за", 37 против и 28 въздържали се от ДПС.
По-рано днес парламентът прие на първо четене законопроекта на Министерския съвет за изменение на Закона за електронното управление.
С промените се въвеждат общи правила за водене на регистри в електронна форма. Регламентира се и Информационна система за централизирано изграждане и поддържане на регистри, която се създава и поддържа от министъра на електронното управление. Административните органи ще трябва да приведат в съответствие регистрите си до 31 март догодина.
Администрацията се задължава да предоставя електронни услуги на по-ниски такси от тези, които са заявени присъствено. Заложено е минималният процент на намаление на таксата да е 10%. Предвижда се също за предоставяне на административни услуги по електронен път да не се изисква прилагане на документ за платена такса в случаите, когато таксата е платена по електронен път.