
Трудовата книжка става електронна от 1 юни 2025 г. и ще бъде част от електронен регистър, поддържан от Националната агенция по приходите. Това решиха на второ четене депутатите.
До онлайн трудовата си книжка право на достъп ще има всеки работник, както и родителите и настойниците на непълнолетните, но до навършване на 18 години. Електронният трудов запис ще служи като официален документ. Достъп до данните ще има и работодателят, но без данни за заплати и обезщетения, които е получавал работника преди.
В електронната трудова книжка ще се съдържат имената на служителя, ЕГН-то му и това на работодателя, основанието на трудовия договор, датата на сключване на трудовия договор, срокът на договора, ако има такъв, сключването на допълнителни споразумения, ако има, заплатата, кода на населеното място, работното време и запори.
Работодателят трябва да впише в електронната ни трудова книжка сключването на договор със служител до три дни от подписването му или промяна в трудовите правоотношения. В седемдневен срок от прекратяването на договор промяната трябва да се отрази в електронната трудова книжка.
От 1 юни 2026 г. онлайн ще бъде и информацията от служебните книжки на държавните служители. Информацията от тях трябва да бъде въведена в новия електронен регистър между 1 януари и 1 юни 2026 г.
Трудовата книжка все пак не може да отпадне напълно, тъй като в нея има категории данни, които не се съхраняват другаде като например запорите, пишат в мотивите си вносителите.
В преходния период, след изграждането на регистъра, се предвижда работодателите да сканират и изпращат трудовите книжки на служителите си до НАП, която да организира въвеждането им в структуриран вид, пише още в мотивите. Първоначално той ще се попълва на база наличните данни в НОИ.