
Агнес Монфре, представител на Европейската комисия, се запита дали сега любовчията "с бели маратонки и скъсани джинси" от известната песен на Стефан Вълдобрев "Ще те чакам, мила" ще познае някогашната старозагорска гара
Днешното откриване на обновената старозагорска гара премина под знака на популярната от близкото минало песен на родения в Стара Загора Стефан Вълдобрев "Ще те чакам, мила, на стар'загорската гара". Тя не само прозвуча след официалната церемония, но и в официалното си слово французойката Агнес Монфре, ръководител на отдел "България, Хърватия и Словения" в Генерална дирекция "Регионална и градска политика" на Европейската комисия, запита дали сега любовчията "с бели маратонки и скъсани джинси" от песента на Стефан Вълдобрев ще може да познае след ремонта някогашната гара.
Тя съобщи, че за обновяването на гаровия комплекс са вложени 14 милиона лева, 12 милиона от които са от Европа. Не стана ясно дали проектът междувременно е бил оскъпен, но преди това информацията беше, че обновяването е част от проекта "Реконструкция на гарови комплекси Стара Загора и Нова Загора", който се финансира по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020" на стойност 9 726 944 лева.
Строителните работи на гарата в Стара Загора започваха на 28 юли 2020 г. и трябваше да завършат през октомври 2021 година. След това изпълнението на проекта се проточи и след още 4 пускови срока, най-накрая днес новата гара бе открита. Изпълнителят ще плаща неустойка, макар че закъснението бе обяснено най-вече с форсмажорни обстоятелства - войната в Украйна била причина да се забави доставката на някои материали, имало и лошо атмосферни условия - например миналото лято силна буря наводни подлеза край гарата.
След ремонта на сградата, завършена през 1982 година, тя придоби съвсем друг вид, за да стане пътуването на хората наистина приятно и удобно. Обновени са пероните, чакалнята, предгаровото пространство, монтирани са асансьори.
За церемонията днес в Стара Загора дойде и министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков. Той съобщи, че предстоят обществени поръчки за усвояване на 2 милиарда лева, с които ще се обнови подвижният състав на влаковете. По думите му, нормалното време за пътуване с влак между София и Бургас било 2 часа.