
Разговор с началния учител Гергана Горанова от Училище по математика „Питагор"
Днес навлизаме в образователната среда на Училище по математика „Питагор“ чрез разговор с един от преподавателите – Гергана Горанова. От нея разбираме по-добре визията на училището, методите на преподаване и ангажимента му да насърчава високите академични постижения и личностното израстване на своите ученици.
- Какво е чувството да си начален учител в Училище по математика „Питагор“?
- Да бъда начален учител в Училище по математика „Питагор“ ме изпълва с любов, вълнение и непрестанен стремеж към личностно и образователно развитие. Това е сбъдната детска мечта. Ролята ми се простира отвъд преподаването - стремя се да вдъхновявам и напътствам учениците, докато те тръгват по своя образователен път. В нашето училище функционираме като сплотен екип, който се подкрепя взаимно, за да осигури оптимално развитие на потенциала на нашите ученици.
- Каква е ролята на началния учител за цялостното израстване и академичния път на учениците – от ранните им години до завършването на гимназията?
- Като начални учители ние оставяме траен отпечатък в съзнанието на нашите ученици. Стараем се да им вдъхваме смелост, вяра в способностите им и чувство за принадлежност. Напътствията ни насърчават академичното и личностното им израстване, като полагат здрава основа за бъдещия им успех – „Можеш!; Не се отказвай!; Опитай отново!; Вярвам в теб!“. Началният учител е онзи, който безусловно ти дава подкрепата си и внимателно те насочва по пътя, докато укрепваш година след година, а после на свой ред продължиш доброто и да растеш дотам, докъдето пожелаеш да пораснеш. А действията зад думите му също отправят послания.
- Училище по математика „Питагор“ е известно с успешната си система на преподаване. Бихте ли ни разказала по-подробно за тази система и как тя ви отличава от другите учебни заведения?
- Успехът ни се крие в единството. В Училище по математика „Питагор“ учителите споделят обща цел - да вдъхновят учениците да постигнат най-доброто от себе си. Ние осигуряваме цялостна подкрепа, уважаваме индивидуалността и поддържаме етични ценности. Освен това, училището ни се отличава с динамична и интерактивна система за обучение, която допринася за високите образователни резултати на нашите ученици. Подходът ни е насочен към интерактивно съчетание на различни образователни похвати и предмети, с които стимулираме уменията за адаптация, решаване на проблеми, критичното мислене и креативност на нашите деца. Например, математика и музика, математика и изкуство, математика и танци и др.
- По какъв начин насърчавате благоприятна учебна среда, която стимулира учениците да надграждат математическите си знания от един клас в следващия?
- Нашият екип насърчава напредъка и развитието на всяко дете, отчитайки личната му динамика на израстване. Всички деца имат възможността спокойно и отворено да комуникират с целия преподавателски екип и да получат полезен съвет, обратна връзка, насока. Учениците ни придобиват чувство за принадлежност в училищната общност и са спокойни, уверени, работят методично и организирано, притежават отлична мотивация за постижения и успех. Този начин на работа с тях, води и до изключителните им успехи в многобройни състезания и инициативи, отразяващи качеството и високите постижения на нашите възпитаници. В последните месеци, само по математика те успяха да спечелят цели 72 награди от проведеното Великденско математическо състезание, 62 призови награди от “Европейско кенгуру Плюс”, три отличия в националното класиране на Национално състезание “Европейско кенгуру” и много други.
Освен това, отдадеността на нашите учители да разработват авторски програми и да прилагат иновативни практики гарантира, че нашите ученици остават конкурентоспособни. Като интегрираме успешни форми, методи и модели на работа, ние предоставяме на нашите ученици знанията, уменията и компетенциите, необходими както за индивидуална реализация, така и за успешна работа в екип.
- Как Училище по математика „Питагор“ осигурява плавен преход от началното образование към по-горните класове, чак до 12. клас?
- В нашето училище преходът от една образователна степен към друга се случва съвсем естествено и плавно. Преходът от начален към прогимназиален етап започва още от 4.клас. При нас учениците традиционно сменят началния си учител и имат една година да свикнат с много нови преподаватели. Така избягваме потенциален емоционален стрес в 5.клас, когато те вече започват да навлизат и в по-сложен учебен материал. Положили сме основата и за нашите ученици от 7. клас, за които преходът в 8. клас ще е значително по-плавен, предвид подготовката им за НВО.
- От ваша гледна точка как взаимоотношенията между учителите и ръководството на училището влияят на учебната среда за учениците?
- Положителните взаимоотношения насърчават културата на сътрудничество, доверие и уважение в училищната общност. Учителите и ръководството служат като модели за подражание, като вдъхновяват учениците да подражават на тези ценности. Подкрепящата среда насърчава учениците да се развиват в академичен и личен план, проправяйки пътя за бъдещите им успехи.