
С 30 гласа "за" и 24 "против", Столичният общински съвет прие предложението на Ваня Григорова и Карлос Контрера за спиране на две от линиите на нощния градски транспорт.
Така, линии N3 и N4 спират да функционират, а линии N1 и N2, които са по-натоварени, ще продължат да превозват пътници в петък и събота.
Според Ваня Григорова, е по-важно да има достатъчно превозни средства, които да обслужват натоварените дневни линии, по които се возят по над 1000 пътници дневно, докато нощните линии се използват значително по-малко. Доводите ѝ са, че по този начин шофьорите изпитват преумора, а в транспортните дружества има текучество на кадри, което е нараснало към края на предходната година.
Григорова беше обвинена в лобизъм в полза на таксиметровите компании от групата на ПП-ДБ-"Спаси София" в общинския съвет. Преди началото на сесията на съвета днес, Борис Бонев, Андрей Зографски и Симеон Ставрев представиха над 400 становища на граждани, които са изразили нежеланието си услугата да бъде спряна.
"Нощният градски транспорт е ключова услуга за свързана, сигурна, евтина и достъпна нощна София. Тя не генерира, а решава проблеми. Всеки нормален град в Европа, дори по-малките има нощен градски транспорт", каза тогава Зографски.
Въпреки възраженията и продължилите близо 3 часа дебати, предложението на Григорова и Карлос Контрера беше прието.