
Моделът е копиран от София, но там има метро и буферни паркинги, твърдят те
Сдружението на пловдивските хотелиери се обяви категорично против намерението на общината да намали правото на престой в Синята зона до 4 часа и да вдигне таксата до 10 лв. на час в някои места в центъра.
"Тази мярка не решава, а задълбочава проблемите с паркирането. Промяната удря не само нашия сектор, а целия туристически и бизнес климат в града. Към момента нашите гости често използват 24-часова Синя зона, която заплащат. При въвеждане на 4-часово ограничение, как точно си представяте престой на турист или бизнес посетител? Ще идва да мести колата си на всеки четири часа, при положение че няма осигурена инфраструктура и буферни паркинги с нужния капацитет?", обръщат се от сдружението към градската управа.
Според хотелиерите планираните промени нямат логическа обосновка. "Ако целта е повече приход за общината – има работещи варианти: леко увеличение на таксата за паркиране, разширяване на обхвата на Синя зона, създаване на нови паркинги на наличните свободни терени. Това са практични и реални стъпки, които ще доведат до резултат в полза на всички. Вместо това се предлагат копирани модели от София, които са абсолютно неприложими в Пловдив. София има метро, буферни паркинги, трамваи, организиран и мащабен градски транспорт. Пловдив няма нищо от това. Да прилагаш същата наредба тук, е административен абсурд", твърдят те в своя позиция. И подчертават, че Пловдив има огромен проблем с градския и междуградския транспорт, а в центъра няма няма подземни паркинги.
"Предложената такса от 10 лева на час за паркиране в Стария град, квартал "Капана" и достъпа до Сахат тепе от бариерата на радиото и телевизията е в разрез с всякаква логика и добра практика. Така няма да ограничим трафика, а ще вкараме още повече автомобили, без ред и без осигурени места. Няма нито една алтернативна локация, където да се насочат тези автомобили", критикуват собствениците на хотели и призовават общината към диалог.