
Съветът по въпросите на социалните услуги в община Несебър проведе заседание, на което бе обсъден Общинският годишен план за социалните услуги за 2026 г.
Ключовите направления в плана са определени съобразно идентифицираните потребности на рисковите групи и необходимостта от решаване на социалните затруднения на жители на общината.
В изпълнение на Закона за социалните услуги и Наредбата за планиране на социалните услуги, всяка година кметът на общината организира разработването на годишен план за социалните услуги за следващата календарна година. Той включва планирането на социалните услуги, финансирани както от държавния, така и от общинския бюджет.
При изготвянето на плана участват заинтересовани страни, сред които ръководители и служители на социални услуги, потребители и техни законни представители, Съветът по въпросите на социалните услуги, както и Дирекция „Социално подпомагане" – Поморие.
Общинският годишен план за социалните услуги очертава предвидените дейности за 2026 г. и представлява динамичен документ, който може да бъде актуализиран и допълван в отговор на нововъзникнали потребности и променящите се условия, нормативна база и икономическа среда.
Проектът на Общинския годишен план за социалните услуги е публикуван на интернет страницата на общината на 1 май 2025 г.
Съветът по въпросите на социалните услуги е създаден през 2021 г. с решение на Общински съвет - Несебър. В неговия състав влизат представители на социалните услуги, неправителствени организации, Дирекция „Бюро по труда" – Поморие, Дирекция „Социално подпомагане" – Поморие, както и потребители и техни представители.
Основните задачи на Съвета включват изготвяне на анализ на потребностите от социални услуги на общинско ниво, както и оценка на състоянието и ефективността на предоставяните социални услуги. Освен това той разработва предложения за повишаване на качеството и ефективността на социалните услуги в общината.
Социалната политика на община Несебър е насочена към изграждане на модерна и ефективна система от социални услуги, която поставя в своя център потребителя, отговаря на нуждите на общността, осигурява равен достъп и непрекъснато подобрява своето качество.