
Магазинери, полицаи и митничари работят в комбина с трафикантите
Само два месеца след скандалното разкритие за контрабандната схема на Николай Николов-Паскала, контрабандисти разказват от първо лице как се внасят нелегални цигари.
Схемата, която се разиграва в безмитния магазин на границата с Турция, беше описана от участник в нея пред камерите на "Господари на ефира".
Магазинери, полицаи и митничари помагат на контрабандистите да внасят безбандеролните цигари, разкрива мъжът, участвал в трафика.
Той пояснява, че контрабандистите молят хора да вземат техните паспорти, за да могат
да внасят по-големи количества.
Комисионната на контрабандистите е 3-4 лв. на стек. Цигарите се прекарват през границата по различни начини - или в тайници на коли, или като самите мулета биват облепени със стековете.
"На някои митнически служители плащаме, други са ни просто познати, приятели, комшии. Безпроблемно по този начин през границата минават много хора, особено събота, неделя, следобед. Всичко е за пари", разказва мъжът.
Разследването на предаването стига до там, че успяват да уговорят муле, което да им внесе 15 стека цигари, за цената на които им е обявено по 33 лв. Със скрита камера той е записан да обяснява:
"На границата можеш с три стека съвсем спокойно да минеш. Казваш - имам 2 стека и това е." В схемата
участват роднините на контрабандиста
отблизкото село Капитан Андреево.
Преди два месеца в. "168 часа" публикува как вече 25 години Паскала необезпокоявано организира нелегалната си дейност, действайки с протекциите на българските спецслужби.
Последният канал, който той е организирал, работел около година и два-три месеца. Системата действала от времето на служебното правителство на Георги Близнашки, като всяка седмица преминавали по 4 тира с контрабандни цигари, на стойност по около 8 милиона лева.
За целия период са преминали около 150-160 камиона. Престъпна схема ощетява хазната с милиони от несъбрани мита и ДДС върху всеки тир.
Стоката пристига в контейнери в Турция и оттам се товари на тирове. Трафикът бързо прави впечатление на турските служби, но в България сигналите от тях са потулвани и унищожавани.
Когато тирът пристигне на границата, митничарите казват на граничните служители:
"Това е наш ТИР", и
данните от него не се вписват никъде
Митничарите лично закрепват с ластици върху турските номера български и пускат камиона по стар път встрани от трасето, където няма видеоконтрол. Така тирът излиза директно на трета бариера, като избягва въобще какъвто и да било контрол. Камионът прекосява границата за по-малко от 20 минути.
Там митничарят предава на шофьора вече попълнени неистински документи за стоката в камиона. Зад бариерата го посреща автомобил, който го ескортира до взетия под наем склад в Пловдив, където става разтоварването.
Въпреки че е най-големият контрабандист на цигари и е развивал тези схеми още от 1989 г., полицейското досие на Паскала е абсолютно празно. В него
фигурира единствено прякорът му
Като изключим бруталната корупция, която Николай Николов е успял да организира в Свиленград, Хасково, а и в София, другата причина цели 25 години никой да не се занимава с него, се оказа принадлежността му към службите. Паскала е работил или за контраразузнаването, или по-малко вероятно - за икономическа полиция, стана ясно в разследване на вестника.
Контрабандистът е подписал декларация за сътрудничество още по времето на Държавна сигурност.
Премиерът Бойко Борисов бе впечатлен от това, което се случва на Капитан Андрево и в заседание на Министерския съвет, където той обясни на колегите си каква е била престъпната схема, създадена от митничари, граничари и контарандистите.
Разкритието на "168 часа" за канала на Паскала бе публикувано и в най-тиражния турски вестник “Милиет”.