Ще ги избира жури от 32-ма интелектуалци
Започна националната кампания "18 книги за вашето литературно пълнолетие", организирана от "24 часа" в партньорство с "Виваком".
"Благодаря, че ме поканихте на тази чудесна инициатива. Благодаря и на "Виваком" за това, че когато посетих едно българско училище тези дни, там имаше безплатен интернет, осигурен тъкмо от "Виваком" Ако питате мен, бих определила девиз на тази кампания "Четене без граници или четене завинаги. За тази цел бих препоръчала една прекрасна книга - "Професия читател" на Бернар Пиво. Помня първата си книга - прочетох "Бел Ами" на Мопасан още в 4 клас и знаете ли защо? З ащото родителите ми казаха да изчакам и да я прочета, когато стана по-голяма. Затова го и направих. Това е начин да накараме децата да четат. За мен четенето няма лимит и не се съмнявам, че ще ни направи все по-съпричастни към света", заяви на откриването образователният министър Меглена Кунева.
"Да се направи списък на книгите, които не е задължително да прочетете, но без да го направите, няма да можете да разберете това, за което се говори, е целта на нашата кампания", заяви на откриването главният редактор на "24 часа" Борислав Зюмбюлев.
Според него да не прочетеш такива книги означава да не бъдеш адекватен, да не бъдеш глобален човек. По думите му голяма част от българските ученици не разбират това, което четат, и цитира резултати от от международното проучване PISA.
"От 60-те години финландската църква отказва да венчава хора, които не могат да четат. И тъкмо на това обстоятелство се дължи фактът, че финландските деца излизат на първо място в света по образованост. Целта на нашата кампания е да направим жури, което да състави този списък на книгите, които всеки 18-годишен българин трябва да е прочел. Класациите ще бъдат публикувани до септември т.г., така че за първия учебен ден тези книги да бъдат определени.
"Националната кампания „18 книги за вашето литературно пълнолетие“ естествено се вписва в идеята ни да инвестираме в образованието на българските деца. За нас е чест, но и осъзната отговорност да сме партньор в инициатива, която се ангажира да стимулира четенето и да подпомогне израстването на децата и превръщането им в пълноценни и ангажирани личности, способни да формират и отстояват мнения.
Надеждата ни е да ги вдъхновим да излизат по-често от чатовете и социалните мрежи и да опознаят света на книгите – били те на хартия или електронни", заяви Диана Симеонова, директор маркетинг на VIVACOM.
По думите й VIVACOM традиционно подкрепя инициативи, свързани с образованието. "Това е един от акцентите в нашата политика за корпоративна социална отговорност.", каза г-жа Симеонова. "Публиката вече е запозната с онлайн платформата VIVA Cognita, чиято главна цел е да стимулира децата да се ориентират към точните науки, да помогне в усвояването им с помощта на компютрите и новите технологии.
Образователният портал Viva History пък поставя основите на нов тип изучаване на българската история – достъпен и увлекателен, с видео съдържание, занимателни тестове и всички предимства, които ни дават съвременните технологии.
VIVACOM e партньор и на "Читалнята", която отвори врати преди година в градинката на Народния театър и чиято цел е да привлече повече любители на съвременната литература.
Благодарим на Министерство на образованието и науката, които подкрепят инициативата, на вестник "24 часа", които вдъхновиха кампанията, и на членовете на журито, които ще съдействат за успешното й реализиране", заяви тя в заключение.
В журито влизат 32-ма души, между които министърът на образованието Меглена Кунева, нейният заместник Диян Стаматов, ректорът на СУ Атанас Герджиков, сценаристът на "Шоуто на Слави" Иво Сиромахов, Иван Киров, структуралистът Георги Лозанов, писателите Антон Дончев и Алек Попов, шефът на bTV Павел Станчев, кадрите на "24 часа" Виолета Станичич и Капка Тодорова, Надежда Делева, Валери Найденов, писателят Захари Карабашлиев и т.н.
Още по темата: