Търговец влезе в положение на съкратените в кризата и обяви 20% намаление за безработните. 24-годишният Мариан Цоков първоначално лепнал на майтап табелката на вратата на сувенирния си магазин в района на църквата "Св. Петка".
После обаче почнал наяве да си таксува по-тънко клиентите, които имат регистрация в Бюрото по труда. Вече си има редовни посетители, които идват да пазаруват от него дребни подаръци по различни поводи.
"Финансовата криза е тежък момент за всички ни. За мен сега е важно да работя, не да печеля", е философията на търговеца с неприложимото в днешно време образование на земеделски техник. Преди година дошъл от родния си град Плевен да върти бизнес в Пловдив. Вече е сменил 3 места и е вложил над 15 000 лв. в стока от Гърция и Индонезия. Има и склад.
Хората се радват, когато разберат, че намалението не е само шегичка или фиктивен трик, а го видят на касовата бележка, казва Мариан Цоков. Според него бонуси и промоции са единственият начин за оцеляване в тежкия момент и за дребния бизнес, и за клиента. Често към отспъпката за социално слаби добавя календарче или книжна икона.
Българинът не е свикнал да купува качество и да прави големи жестове, избирайки подаръци, споделя наблюденията си търговецът. Затова гледа да държи ниски цени и непрекъснато да ги смъква надолу с различни трикове. 20-те процента отстъпка важат до края на април. Търговецът вече мисли каква да е новата промоция след това.