
Втория лифт на Банско ще бъде с начална станция, в непосредствена близост до началната станция на действащата кабина. Трасето от нея до междинна станция, разположена в м. „Чалин валог“, се движи почти успоредно на настоящата и след междинната станция продължава до другия естествен център на ски-зоната - местност „Шилигарника“. По този начин ще могат да се разделят туристопотоците, за да не се създаде отново проблем с опашка на „Бъндеришка поляна“. Така двата центъра – „Бъндеришка поляна“ и „Шилигарника“ ще поемат равномерно всички скиори без да се получават нови опашки.
Това се вижда от схемата на идейния проект на концесионера "Юлен" за нова кабина в Банско.
Вариантът е избран след обсъждане на редица идейни проекти. Ескпертен състав е постигнал единодушно становище, че това е най-добрият възможен вариант от екологична гледна точка и който ще реши транспортно-логистичния проблем с опашките. Трасето на идейния проект минава единствено през концесионна територия и попада изцяло в буферната зона. Горските площи, през които ще премине трасето са само 0,017 % от територията на парк „Пирин“.
"Акционерно дружество Юлен, концесионер на „Ски зона Банско“, е готово да поеме твърд ангажимент, като компенсаторни мерки във връзка с изграждането на втория кабинков лифт, че срещу всяко отстранено дърво ще засади пет нови дървета, на посочено от Дирекцията на НП „Пирин“ място", заявиха от "Юлен".