
Всяко построено нещо особено ако е голям обект с европейски пари се проверява по сто пъти. От едитори, от служби на Европейската комисия, дори се проверява и след години. ГЕРБ няма проблем с това да се проверява асфалта. Не бива да бъркаме ролите, народен представител не е контролен орган. Последните месеци наблюдавам подобни опити. Това отговори пред bTV вицепремиерът Томислав Дончев на призива на БСП да се проверят пътищата и магистралите.
Качеството на строителството е тема, това зависи от строителя, от проектанта. Аз също имам много често критики към някои построени обекти. Проектантът е този, който поръчва музиката, каза Дончев. Съвестта не е толкова популярна категория в последно време. Вярвам в силата на убеждението, заяви той.
Една от причините пътната безопастност да не е на това ниво е, че много ведомства отговарят за това. Няма един орган в който да се състои проблема. Трябва да има орган, който да анализира, да събира информацията, да пише норми, правилници, дори закони, за да може пътната безопасност да е номер 1. Ако мислим само за пътя, а не, например, за качеството на гумите, качеството на шофиране, ще сме много по-напреднали. Така вицепремиерът коментира създаването на нова агенция.
Причината за създаването на "бонус малус" е да се възпрепятстват измами. Стойността на застраховката зависи от типа превозно средствто. Ме е редно греховете да се пренасят върху автомобила и да остават при следващ собственик, заяви още Дончев.